BLAHUTKOVÁ, Marie a Evžen ŘEHULKA. Výzkum stresu ve škole. In Heller, D., Michálek, P. 28. Psychologické dny. první. Praha: Českomoravská psychologická společnost a Provozně ekonomická fakulta ČZU v Praze, 2010, s. 78-84. ISBN 978-80-213-2193-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výzkum stresu ve škole
Název česky Výzkum stresu ve škole
Název anglicky Research on Stress in School
Autoři BLAHUTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant) a Evžen ŘEHULKA (203 Česká republika, domácí).
Vydání první. Praha, 28. Psychologické dny, od s. 78-84, 7 s. 2010.
Nakladatel Českomoravská psychologická společnost a Provozně ekonomická fakulta ČZU v Praze
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14510/10:00053769
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-80-213-2193-9
Klíčová slova česky škola učitelé žáci stres pohyb a zdraví
Klíčová slova anglicky school teachers children stress movement and health
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D., učo 614. Změněno: 2. 11. 2011 14:40.
Anotace
Při řešení Výzkumného záměru Škola zdraví 21 jsme se mimo jiné zaměřili také na výzkum stresu ve škole. Zkoumali jsme vlivy, způsobující stres u dětí ve školním prostředí a současně jsme hledali možnosti jak vysoký stres odstraňovat pomocí pohybových aktivit, zejména tělesné výchovy. Děti v současné škole příliš stresované nejsou. Součástí našeho výzkumu byl výzkum stresu u učitelů. Zjistili jsme, že stres kolísá se školním obdobím a učitelé vykazují vysokou hladinu stresu. I zde jsme nabízeli pohybové aktivity pro odbourávání stresu
Anotace anglicky
As we have have testified in our research, the level of stress in the school environment directly influences all its participants. Teachers have proved a high level of stress in this research. As an outcome of the proposed and applied methods we have learnt it is necessary to respect the offered help by means of selected physical activities according to the specialisation of every single person, i.e. with the individual approach. Special sets of physical activities have been built up from the proposed methods and we may divide them into three basic areas – sports physical activities, psychomotricity and its alternatives and kinesiotherapy and its alternatives.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 12:34