KOVALČÍK, Vít, Jiří CHMELÍK, Martin BEZDĚKA a Jiří SOCHOR. VRECKO 2011: Modulární systém pro tvorbu aplikací ve virtuální realitě. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název VRECKO 2011: Modulární systém pro tvorbu aplikací ve virtuální realitě
Autoři KOVALČÍK, Vít (203 Česká republika, garant, domácí), Jiří CHMELÍK (203 Česká republika, domácí), Martin BEZDĚKA (203 Česká republika, domácí) a Jiří SOCHOR (203 Česká republika, domácí).
Vydání 2011.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Software
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Oficiální stranky
Kód RIV RIV/00216224:14330/11:00053928
Organizační jednotka Fakulta informatiky
Klíčová slova česky vrecko; virtuální; virtuální realita; komponent; komponentový systém
Klíčová slova anglicky vrecko; system; virtual; virtual reality; component; component system;
Technické parametry Software pro vývoj aplikací ve virtuální realitě
Změnil Změnil: Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D., učo 60621. Změněno: 12. 4. 2012 16:52.
Anotace
VRECKO is a system for creating virtual reality applications. Its component architecture allows rapid application development and extensions of the existing virtual reality scenes. From technical point of view it is a virtual reality framework with an editor that is capable of creating new scenes or applications using this framework. The VRECKO system consists of objects with predefined behaviors that an application designer can dynamically change. With instances of a special object type called Ability, one may extend or change behaviors of objects in a scene. As an example of this approach, we include an editor that we implemented entirely as a set of abilities. The editing is done directly in 3D environment which has several benefits over the 2D editing, particularly the possibility to work with a scene exactly as in the final application. The system has the ability dynamically change behavior of objects. It shares the design and principles used in JADE and NPSNET-V systems, but also incorporates new features. The VRECKO system allows to create virtual worlds composed of visual objects with a specified behavior, which are able to communicate with the other components within the system. The core of the VRECKO system consists of several main component types. All components have simple interface – channels for input and output events/requests and also the management functions, such as the initialization or update, functions for events/requests processing and for setting the priority. The communication schemes between components can be changed dynamically, in the run-time. VRECKO is programmed in C++, and source code consists of more than 90,000 lines of code.
Anotace česky
VRECKO je systém pro vytváření aplikací pro virtuální realitu. Jeho komponentová architektura dovoluje rychlý vývoj a rozšiřování existující virtuálních scén. Z technického hlediska je to programová základna pro virtuální realitu, která obsahuje editor určený pro vytváření nových scén nebo nových aplikací postavených na této základně. Systém VRECKO obsahuje objekty s předdefinovaným chováním, které může programátor aplikace dynamicky měnit. Pomocí instancí speciálního objektového typu nazývaného Ability lze rozšiřovat nebo měnit chování objektů ve scéně. Příkladem tohoto přístupu je editor, který je součástí VRECKO. Editor byl implementován výhradně pomocí množiny objektů Ability. Editace probíhá přímo ve 3D prostředí, což poskytuje výhody ve srovnání s 2D editováním, zejména to umožňuje přímo pracovat ve scéně stejně, jako ve finální aplikaci. Systém má schopost dynamicky měnit chování objektů. Sdílí návrh a principy použité v systémech JADE a NPSNET-V, ale navíc obsahuje nové rysy. VRECKO umožňuje vytvářet virtuální světy složené z vizuálních objektů se specifickým chováním, které jsou schopné komunikovat s jinými komponentami uvnitř systému. Jádro systému VRECKO je se skládá z několika základních komponentových typů. Všechny komponenty mají jednoduché rozhraní - kanály pro vstup a výstup událostí/požadavků a také řídící funkce, jako inicializaci, funkce pro zpracování událostí a požadavků a nastavení priorit. Také komunikační schémata mohou být měněna dynamicky, za běhu aplikace. Systém VRECKO je naprogramován v jazyce C++, zdrojové kódy tvoří více než 90 000 řádků kódu.
Návaznosti
LC06008, projekt VaVNázev: Centrum počítačové grafiky (Akronym: CPG)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, CPG - Centrum počítačové grafiky
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 22:53