SVATOŇOVÁ, Hana, Irena PLUCKOVÁ, Eduard HOFMANN, Jaromír KOLEJKA, Libor LNĚNIČKA, Darina MÍSAŘOVÁ, Vladislav NAVRÁTIL, Aleš RUDA, Boris RYCHNOVSKÝ and Jindřiška SVOBODOVÁ. Integrovaná přírodověda 4 - Počasí a podnebí (Integrated Science 4 - Weather and Climat). 1st ed. Brno: MUNI Press, 2011, 86 pp. ISBN 978-80-210-5545-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Integrovaná přírodověda 4 - Počasí a podnebí
Name in Czech Integrovaná přírodověda 4 - Počasí a podnebí
Name (in English) Integrated Science 4 - Weather and Climat
Authors SVATOŇOVÁ, Hana, Irena PLUCKOVÁ, Eduard HOFMANN, Jaromír KOLEJKA, Libor LNĚNIČKA, Darina MÍSAŘOVÁ, Vladislav NAVRÁTIL, Aleš RUDA, Boris RYCHNOVSKÝ and Jindřiška SVOBODOVÁ.
Edition 1. vyd. Brno, 86 pp. 2011.
Publisher MUNI Press
Other information
Original language Czech
Type of outcome Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)
Field of Study 10500 1.5. Earth and related environmental sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5545-2
Keywords (in Czech) počasí, podnebí, vlivy, integrovaná přírodověda
Keywords in English weather, climat, influences, integrated natural science
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Ing. Libor Lněnička, Ph.D., učo 272260. Changed: 14/3/2012 20:29.
Abstract
Jedná se o odborný a syntetický text pro učitele na téma Počasí a podnebí. Autoři nahlíží na atmosféru jako složitý systém. I když je atmosféra tak relativně tenká ve srovnání s velikostí Země, odehrávají se v ní obdivuhodné jevy. Za letních rán a večerů dovede být voňavá a plná života, v zimě naopak nevlídná a mrazivá. Vytvářejí se v ní mraky, které přinášejí déšť, sníh a někdy i krupobití. Dovede rozbouřit hromy a metat blesky, vznikají v ní tornáda, schopná bořit domy, kácet stromy a potápět lodi. Chrání nás před dopady menších meteoriotů, zářením z kosmu a vyzařováním nadměrného množství tepla. V neposlední řadě nese výrazný vliv na rostliny a živočichy jak po fyziologické stránce, tak i z hlediska jejich rozšíření. Text je pojat integrovaně a kreativně s ohledem na rozvoj syntetického myšlení čtenáře. Každou podkapitolu uzavírají otázky k zamyšlení a tzv. námětovník s konkrétními odkazy na připravené metodické a pracovní listy. Podporou zavedení do praxe je i zpracovaná tabulka vztahu podkapitol k průřezovým tématům podle RVP.
Abstract (in English)
Teachers book encompasses scientific text focused on the Weather and Climat. The authors look at atmospher like complicted system. In atmosphere are under way admirable phenomena. Climat takes influence on plants and animals. The text is conceived globally and creatively with regard to development of synthetic thinking. Each chapter is enclosed by questions and links to the particular worksheets. The final table shows the relation of each charter to the cross-curricular subjects according to the Framework Educational Program and should be supportive for using of the teachers book in practice.
Links
CZ.1.07/1.3.10/01.0013, interní kód MUName: Syntézou poznatků přírodních věd k rozvoji klíčových kompetencí učitelů s důrazem na realizaci kurikulární reformy (Acronym: Integrovaná přírodověda)
Investor: South-Moravian Region, By Means of Synthesis of Natural Sciences Knowledge to the Development of Teachers' Key Competences with Emphasis on Realization of Curricular Reform, 1.3 Further education of employees of schools and educational institutes
PrintDisplayed: 23/5/2024 16:59