HANUŠOVÁ, Světlana. Language learning advising in English language teacher education. Lingua Viva, České Budějovice: Katedry jazyků Jihočeské univerzity, 2011, roč. 7, č. 13, s. 16-23. ISSN 1801-1489.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Language learning advising in English language teacher education
Název česky Jazykové poradenství ve vzdělávání učitelů anglického jazyka
Název anglicky Language learning advising in English language teacher education
Autoři HANUŠOVÁ, Světlana.
Vydání Lingua Viva, České Budějovice, Katedry jazyků Jihočeské univerzity, 2011, 1801-1489.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky jazykové poradenství;osvojování cizího jazyka;individuální zvláštnosti žáka;vzdělávání učitelů anglického jazyka
Klíčová slova anglicky language learning advising;second language acquisition;individual differences in language learners;English language teacher education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D., učo 33747. Změněno: 20. 11. 2011 19:03.
Anotace
Language learning advising aims at providing foreign language learners with advice concerning the ways to learn languages effectively. It reflects modern trends in foreign language education, namely learner-centred and learning-centred approaches. The author presented a language advising course for teacher trainees at Masaryk University in Brno. The course participants, students of an English Language Teacher Education (ELTE) study programme act as advisers for the students of a Primary Teacher Education study programme who need to improve their English language skills.
Anotace anglicky
Language learning advising aims at providing foreign language learners with advice concerning the ways to learn languages effectively. It reflects modern trends in foreign language education, namely learner-centred and learning-centred approaches. The author presented a language advising course for teacher trainees at Masaryk University in Brno. The course participants, students of an English Language Teacher Education (ELTE) study programme act as advisers for the students of a Primary Teacher Education study programme who need to improve their English language skills.
Návaznosti
FRVS/144/2010, interní kód MUNázev: Jazykové poradenství
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Fond rozvoje vysokých škol, F - Inovace studijních programů
VytisknoutZobrazeno: 11. 12. 2019 10:35