TOMEŠ, Zdeněk. Železniční reforma a veřejné dotace v evropských zemích. In Martin Kvizda - Zdeněk Tomeš. Regulace konkurenčního prostředí na železnici. 1. vyd. Brno: MU, 2011, s. 102-111, 9 s. ISBN 978-80-210-5629-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Železniční reforma a veřejné dotace v evropských zemích
Autoři TOMEŠ, Zdeněk.
Vydání 1. vyd. Brno, Regulace konkurenčního prostředí na železnici, od s. 102-111, 9 s. 2011.
Nakladatel MU
Další údaje
Typ výsledku Stať ve sborníku
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-5629-9
Klíčová slova česky železnice, konkurence
Změnil Změnil: prof. Ing. Zdeněk Tomeš, Ph.D., učo 18415. Změněno: 21. 11. 2011 19:36.
Anotace
Předložený článek se zabývá zkoumáním vlivu evropských reforem na veřejné dotace do železnice. V evropských zemích došlo na železnici k oddělení infrastruktury a provozu a je umožňován vstup nových dopravců na železniční trh. Je otázka, jak tato politika ovlivnila objem veřejných dotací, které plynou do železnice. Existují dvě konkurenční hypotézy. První, že vyšší liberalizace a konkurence v odvětví bude tlačit na vyšší efektivitu provozu a způsobí tak pokles objemu veřejných dotací. Druhá hypotéza tvrdí, že prosazení reforem a fragmentace odvětví naopak objem veřejných dotací do odvětví zvýší. Předložený článek se snaží ověřit, která z těchto hypotéz je platná.
VytisknoutZobrazeno: 25. 9. 2024 10:36