2011
Oprávnění obce určit sankce v případě místních poplatků
RADVAN, MichalZákladní údaje
Originální název
Oprávnění obce určit sankce v případě místních poplatků
Název česky
Oprávnění obce určit sankce v případě místních poplatků
Název anglicky
Competence of Municipality to Determine Penalties in Case of Local Charges
Autoři
RADVAN, Michal ORCID (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Cofola 2011, od s. 1150-1157, 8 s. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50500 5.5 Law
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14220/11:00050174
Organizační jednotka
Právnická fakulta
ISBN
978-80-210-5582-7
Klíčová slova česky
místní poplatek; daňová sankce; Ústavní soud; přenesená působnost; samostatná působnost
Klíčová slova anglicky
local charge; tax sanction; the Constitutional court; delegated competence; self-governed competence
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 27. 11. 2011 21:08, prof. JUDr. Ing. Michal Radvan, Ph.D.
V originále
Nálezem pléna Ústavního soudu 9/10 ze dne 29.6.2010 došlo ke značnému zásahu do letité praxe, když Ústavní soud konstatoval, že agenda ukládání sankcí za porušení povinností týkajících se místních poplatků samozřejmě náleží do přenesené působnosti, ale v obecně závazné vyhlášce přijímané v samostatné působnosti může obec stanovit pravidla a hodnoty pro navýšení poplatku. Cílem tohoto příspěvku je vedle kritické analýzy výše uvedeného nálezu Ústavního soudu především zhodnocení dopadu judikátu na fiskální autonomii obcí a potvrzení či vyvrácení hypotézy, že konkretizace sankčních ustanovení v obecně závazné vyhlášce je vhodná a prospěšná jak pro daňové subjekty, tak pro obce jako beneficiáře daně a obecní úřady jako správce daně.
Anglicky
The Decision of Plenum of the Constitutional Court (9/10 dated 29.6.2010) mend significant interference with age-old practice of municipalities and municipal offices in the area of imposing penalties for breach of local charges duties. The Constitutional Court stated that the agenda of course falls within the delegated competence, but in a generally binding ordinance adopted in a self-governed competence the municipality may determine rules and values to increase the charge. The aim of this paper is not only critical analysis of the above mentioned decision of the Constitutional Court, but especially to assess the impact of precedent on the fiscal autonomy of municipalities and to confirm or refute the hypothesis that the practical application of penalty provisions in the generally binding ordinance is appropriate and beneficial for both taxpayers and municipalities as the tax beneficiaries and municipal offices as the tax administrators.
Návaznosti
GP407/09/P285, projekt VaV |
|