B 2011

Zaměstnavatelské a podnikatelské organizace v ČR: Prosazování organizovaných zájmů

PINKOVÁ, Aneta

Základní údaje

Originální název

Zaměstnavatelské a podnikatelské organizace v ČR: Prosazování organizovaných zájmů

Název česky

Zaměstnavatelské a podnikatelské organizace v ČR: Prosazování organizovaných zájmů

Název anglicky

Employer and Business Interest Groups in the Czech Republic: Promoting Organized Interests

Autoři

PINKOVÁ, Aneta (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, 202 s. Ediční řada ISPO FSS MU, č. 15, 2011

Nakladatel

Centrum pro studium demokracie a kultury

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50601 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/11:00054074

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-80-7325-258-8

Klíčová slova česky

zájmové skupiny - Česko; organizace zaměstnavatelů - Česko; lobismus; veřejná politika

Klíčová slova anglicky

Interest Groups - Czech Republic; Employers' Organization - Czech Republic; Lobbying; Public Policy

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 28. 11. 2011 11:27, Mgr. Aneta Pinková, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem práce je analyzovat strategie zájmových skupin a identifikovat faktory, které ovlivňují jejich volbu. Zkoumanou část zájmových skupin tvoří zaměstnavatelské a podnikatelské organizace působící na národní úrovni v ČR. Dílčím cílem práce je proto také zhodnocení rozdílů mezi zaměstnavatelskými organizacemi a dalšími skupinami, které zastupují podnikatele. Na základě teorie insider–outsider bylo formulováno pět předpokladů, které se práce snaží potvrdit. 1)Mezi zaměstnavatelskými a podnikatelskými skupinami existuje rozdíl ve volbě a četnosti využití strategií. 2)Zaměstnavatelské organizace jsou více institucionálně inkorporovány do rozhodovacího procesu než podnikatelské organizace. 3)Míra institucionální inkorporace souvisí s volbou strategií. 4)Čím více je skupina institucionálně inkorporována do rozhodovacího procesu, tím více využívá insider strategie. 5)Čím méně je skupina institucionálně inkorporována do rozhodovacího procesu, tím více využívá outsider strategie.

Anglicky

The main aim of the text is to analyze the strategies interest groups use to promote their interests. The research included interest groups representing business and employer interests at the national level in the Czech Republic. The secondary research goal is thus to analyze the differences between groups representing employers and groups representing business in general. Five assumptions were formed based on the insider – outsider theory. 1)There is a difference between how employer and general business groups pursue their interests. 2) Employer groups are more institutionally incorporated into the decision making process then business groups. 3)The level of institutional incorporation is connected with the choice of strategies. 4)The higher the level of groups institutional incorporation into the decision making process, the more it uses insider strategies. 5)The lower the level of the groups institutional incorporation, the more it uses outsider strategies.

Návaznosti

MSM0021622407, záměr
Název: Politické strany a reprezentace zájmů v soudobých evropských demokraciích
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Politické strany a reprezentace zájmů v soudobých evropských demokraciích