MAREŠ, Jan and Stanislav MICHEK. Klima školy jako dialog: evaluační nástroje pro zjišťování aspektů klimatu školy (School climate as a dialogue: Evaluation tools for identifying aspects of school climate). In konference Personální podmínky školy ve vztahu k inkluzi. Brno. 2011.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Klima školy jako dialog: evaluační nástroje pro zjišťování aspektů klimatu školy
Name (in English) School climate as a dialogue: Evaluation tools for identifying aspects of school climate
Authors MAREŠ, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Stanislav MICHEK (203 Czech Republic).
Edition konference Personální podmínky školy ve vztahu k inkluzi. Brno. 2011.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14230/11:00054138
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech) klima školy; diagnostika klimatu školy; autoevaluační nástroje
Keywords in English school climate; school climate assessment; self-evaluation tools
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Changed: 29/11/2011 14:29.
Abstract
Příspěvek shrnuje zkušenosti s výzkumným ověřováním a standardizací autoevaluačních nástrojů mapujících klima školy. Shrnuje celý proces od zahájení dialogu uvnitř školy (vč. metod jeho facilitace) a hledání potencionálně problémových oblastí; vlastní diagnostiku klimatu školy či jeho částí i způsoby práce s výsledky autoevaluačních nástrojů dostupných on-line na příkladu konkrétních autoevaluačních nástrojů vzniklých např. v projektu "Cesta ke kvalitě" http://www.evaluacninastroje.cz/
Abstract (in English)
This paper summarizes research experience with validation standardization tools for self-evaluation and mapping of the school climate. It summarizes the whole process of starting a dialogue within the school (including methods of dialogue facilitation) and search for potential problem areas, self-diagnostics on school climate and its parts as well as ways to work with the results of self-evaluation tools available online on the specific example of self-evaluation tools such as created in the project "the road to quality "http://www.evaluacninastroje.cz/
Links
MSM0021622406, plan (intention)Name: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Psychological and social characteristics of children, youth and families, development of the personality in the time of changes of modern society
PrintDisplayed: 13/7/2024 20:50