2011
Analýza faktorů ovlivňující výběr střední školy u žáků 9. ročníku základních škol ve Znojmě
KLEMEŠOVÁ, Kamila a Martin SLEZÁČEKZákladní údaje
Originální název
Analýza faktorů ovlivňující výběr střední školy u žáků 9. ročníku základních škol ve Znojmě
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, Učíme cestovní ruch a pohostinství - učíme se cestovní ruch a pohostinství. Sborník příspěvků ze čtvrté mezinárodní konference. od s. 69-85, 271 s. 2011
Nakladatel
Vysoká škola obchodní a hotelová s.r.o.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Přírodovědecká fakulta
Klíčová slova česky
Trvalá udržitelnost, základní škola, vzdělávání, rozvoj regionu
Klíčová slova anglicky
Sustainability, basic school, education, regional development
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 29. 11. 2011 15:15, RNDr. Kamila Dolák Klemešová, Ph.D.
V originále
Hlavním cílem článku je analýza faktorů, které ovlivňují žáky devátých ročníků při výběru střední školy. Příspěvek je výsledkem výzkumu, který byl provedený na 4 základních školách ve Znojmě v roce 2010. Výzkum byl prováděný metodou dotazníkového šetření, jehož součástí bylo také ověření aktuálnosti problému chybějícího technického lycea uváděného ve strategických dokumentech města. Zjištěné faktory ovlivňující žáky při výběru středních škol byly následně porovnány s potřebami regionu v návaznosti na jeho trvalou udržitelnost. Závěry výzkumu poukázaly na skutečnost, že problémem není chybějící technické lyceum, nýbrž zjevný rozpor mezi vnímáním žáků a skutečnými problémy regionu.
Anglicky
Main scope of the paper is to analyse factors, which influence ninth grade pupils in their choice of the secondary school. Contribution is a result of the research, which was undertaken on 4 basic schools in Znojmo in year 2010. Research was conducted using questionnaires, which also involved verification of the acuteness of the problem concerning the missing technical college as stated in the strategic documentation of the town. Acquired factors influencing pupils in their secondary school choice decision were subsequently compared to the regions requisites in accordance with its sustainability. Conclusions of the research pointed to the fact that the problem is not the missing technical college, but the discrepancy between the pupils view and the real problems of the region.