D 2011

Jak může předškolní pedagog ovlivnit hru dítěte

SYSLOVÁ, Zora

Základní údaje

Originální název

Jak může předškolní pedagog ovlivnit hru dítěte

Název anglicky

How can the pre-primary teacher influence a child‘s play

Autoři

SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Prešov, Hra v predprimárnej edukácii. Zborník z vedecko-odbornejj konferencie s medzinárodnou účastku, od s. 387-397, 10 s. 2011

Nakladatel

Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00054204

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-555-0467-4

Klíčová slova česky

hra; spontaneita; předškolní pedagog

Klíčová slova anglicky

play; spontaneity; preschool teacher
Změněno: 12. 1. 2012 10:21, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zaměřuje na vymezení hry v podmínkách mateřské školy a roli, jakou ve hře zaujímá předškolní pedagog. Seznamuje s výsledky výzkumného šetření zaměřeného na monitorování prostoru, který je v mateřských školách dáván hře a zjištění, zda se daří předškolním pedagogům zasahovat do hry tak, aby netlumili spontánnost a jedinečnost každého dítěte. Z výsledků vyplývá, že pozitivním trendem je zkvalitňování spontánních aktivit v mateřských školách díky vytváření lepších podmínek a přirozenější organizaci vzdělávacích činností.

Anglicky

The contribution is focused on definition of games in terms of the nursery school and a role which a pre-school teacher has in the game. Introduces results of the research focused on monitoring of area, which is given in the nursery for play and findings whether the pre-school teachers are successfull in how they intervene in the game, so they don‘t suppress the spontaneity and uniqueness of each child. The results indicate that the positive trend is improvement of spontaneous activities in kindergartens thanks to creating better conditions and more natural organization of educational activities. It, however, also suggests outlasting way of an authoritative control of early education, including inputs into the children‘s game.