KVIZDA, Martin. Vymezování relevantního trhu v odvětví železniční dopravy. In Martin Kvizda a Zdeněk Tomeš. Regulace konkurenčního prostředí na železnici - teorie v centru a praxe v regionech. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita MuniPress, 2011, s. 49-64. ISBN 978-80-210-5629-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vymezování relevantního trhu v odvětví železniční dopravy
Název anglicky Defining the relevant market in the railway industry
Autoři KVIZDA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Regulace konkurenčního prostředí na železnici - teorie v centru a praxe v regionech. od s. 49-64, 16 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita MuniPress
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14560/11:00054310
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-5629-9
Klíčová slova anglicky relevant market; railway industry; competition policy
Změnil Změnil: prof. Ing. Martin Kvizda, Ph.D., učo 171. Změněno: 7. 2. 2014 15:00.
Anotace
Příspěvek aplikuje teorii vymezování relevantního trhu na odvětví železniční dopravy. V první části definuje specifika trhu železničních dopravních služeb, ve druhé části se zabývá problematikou koncentrace odvětví, ve třetí části analyzuje způsob vymezení relevantního trhu na železnici při výše zmíněných zvláštnostech trhu a zejména s ohledem na možnost aplikace SSNIP testu a v poslední části shrnuje rizika selhání testů pro vymezení relevantního trhu. Zvláštní pozornost je v textu věnována problematice geografického a časového hlediska při vymezování relevantního trhu se zřetelem na zvláštnosti železničních dopravních služeb.
Anotace anglicky
Contribution applies the theory of defining the relevant market for the railway industry. The first part defines the specifics of the rail services market, the second part deals with the concentration of industry, and the third part analyzes the way of defining the relevant market to railway services at the above-mentioned peculiarities of the market and in particular with regard to the possibility of application of SSNIP test. The final part summarizes risks of failure of SSNIP test for defining the relevant market.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 11:12