SYSLOVÁ, Zora. Program podpory zdraví v mateřských školách. Praha: Forum. 10 s. ISSN 1804-9745. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Program podpory zdraví v mateřských školách
Název anglicky The program of the health support in kindergartens
Autoři SYSLOVÁ, Zora.
Vydání Praha, 10 s. 2011.
Nakladatel Forum
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Přehledové a vzdělávací texty
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISSN 1804-9745
Klíčová slova česky Zdraví; vzdělávání; kurikulum; podmínky.
Klíčová slova anglicky Health; education; curriculum; conditions
Změnil Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 15. 1. 2012 17:55.
Anotace
Příspěvek čtenáře seznamuje s Programem podpory zdraví ve školách. Jeho filozofie vychází z vědeckých poznatků o tom, že zdraví každého jednotlivce je výslednicí vzájemného ovlivňování všech stránek jeho osobnosti a interakce s okolním světem. Program vznikl v České republice v roce 1992. Modelový program podpory zdraví v mateřské škole vznikl dříve než Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Z komparace obou programů však vyplývá, že jejich členění je shodné ve třech oblastech týkajících se vzdělávání dětí předškolního věku v mateřských školách. Jde o podmínky, které se mají pro zdravý vývoj dětí a jejich vzdělávání v mateřské škole vytvářet, obsah vzdělávání je postavený na rozvoji kompetencí a třetí oblastí je autoevaluace mateřské školy.
Anotace anglicky
The contribution offers to readers with the Program of the health support at schools. The philosophy comes out of scientific information that the individual health is the result of the mutual influences of his personality and the interaction with surrounding Word. The program was created in the Czech Republic in the year 1992. The model program of the health support in kindergarten arose earlier than the Frame educational program for pre-primary education. It is clear from the comparison of both programs that its structure is identical in three areas concerning of the education of pre-primary age children in kindergartens. It is about conditions which should be formed for the health development of children and their education in kindergartens, about the contend of education which is based on the development of competences and the third area is the self-evaluation of kindergarten.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 05:23