D 2011

Analýza témat pedagogického výzkumu zaměřeného na předškolní vzdělávání v České republice od roku 2000

SYSLOVÁ, Zora a Veronika NAJVAROVÁ

Základní údaje

Originální název

Analýza témat pedagogického výzkumu zaměřeného na předškolní vzdělávání v České republice od roku 2000

Název anglicky

Analysis of the Educational Research Topics in the Pre-primary Education

Autoři

SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí) a Veronika NAJVAROVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

první. Brno, Místo vzdělávání v současné společnosti: paradigmata – ideje – realizace. Sborník z 18. výroční konference Čeké pedagogické společnosti konané ve dnech 16. – 17. února 2011 v Praze. od s. 1-5, 5 s. 2011

Nakladatel

Tribun EU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00054395

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-263-0046-5

Klíčová slova česky

Předškolního vzdělávání; empirický výzkum; výzkumná témata.

Klíčová slova anglicky

Pre-primary education; empirical research; research topics.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 12. 1. 2012 08:41, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Autorky příspěvku provedly analýzu empirických studií zkoumajících oblast předškolního vzdělávání, které byly publikovány v odborných časopisech, sbornících ČAPV a sbornících z konferencí věnovaných předškolní pedagogice od roku 2000. Pomocí analýzy byla identifikována témata, která jsou v rámci oboru předškolní pedagogika výzkumně řešena, což je kontrastováno s požadavky na výzkumné oblasti formulovanými ve státních dokumentech.

Anglicky

The authors of the paper carried out an analysis of the empirical studies on pre-primary school level, which were since 2000 published in journals, proceedings of the Czech Educational Research Association conferences and proceedings from the pre-primary school conferences. Though the analysis of topics that are topics of the empirical research were explored. In the end the requirements on pre-primary school level research formulated in political documents are examined and confronted with the results of the analysis.