KOLEJKA, Jaromír. Co přináší žákovská zeměpisná olympiáda 2011 vzdělávací praxi. Biologie, chemie, zeměpis. Praha: SPN, 2011, roč. 20, č. 5, s. 249-252. ISSN 1210-3349.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Co přináší žákovská zeměpisná olympiáda 2011 vzdělávací praxi
Název česky Co přináší žákovská zeměpisná olympiáda 2011 vzdělávací praxi
Název anglicky Contribution of 2011 National Geographic olympiad to educational practice
Autoři KOLEJKA, Jaromír.
Vydání Biologie, chemie, zeměpis, Praha, SPN, 2011, 1210-3349.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky zeměpisná olympiáda, výuka zeměpisu,
Klíčová slova anglicky geographic olympiad, geography education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. RNDr. Jaromír Kolejka, CSc., učo 1107. Změněno: 4. 4. 2012 09:52.
Anotace
Světová geografická soutěž pro žáky ve věku 13-16 let byla pořádána časopisem National Geographic Magazine v San Franciscu v červenci 2011. Týmová soutěž sestávala ze tří částí: písemný test, aktivity v terénu a finální slovní kvíz. Formulace úkolů nastiňuje jisté rozšiřování znalostí a akčního radia školské geografie, ale také prohlubující se integraci s dalšími přírodními a sociálními disciplinami. Taková spolupráce je velice vítána na školách, kde geografie sehrává roli výkladu v časoprostorových událostí v životním prostředí.
Anotace anglicky
World geographic competition for pupils aged from 13-16 organized by the National Geographic Magazine was held in San Francisco in July 2011. The team competition consisted from three parts: written test, outdoor activity and final verbal quiz. The formulations of tasks signalize some kind of widening knowledge and action radius of the school geography, as well as its deepening integration with natural and human sciences. Such kind of co-operation is welcome very well at schools where geography can play the explanatory role for spatial-temporal events in the human environment.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 01:19