2011
Systém pro vzájemné hodnocení studentských textů v předmětu Akademické psaní
POLÁČEK, JiříZákladní údaje
Originální název
Systém pro vzájemné hodnocení studentských textů v předmětu Akademické psaní
Název anglicky
System for peer assessment of student texts in the Academic Writing course
Autoři
POLÁČEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, SCO 2011, Sharable Content Objects, 7. ročník konference o elektronické podpoře výuky, od s. 43–49, 7 s. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14560/11:00054504
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-210-5528-5
Klíčová slova česky
e-learning; akademické psaní; vzájemné hodnocení
Klíčová slova anglicky
e-learning; academic writing; peer assessment
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 4. 4. 2012 10:48, Mgr. Jiří Poláček, Ph.D.
V originále
Není v silách učitele přečtení stovek či dokonce tisíců studentských textů. Řešením může být opatření, kdy si studenti své texty hodnotí navzájem mezi sebou. Článek pojednává o způsobu realizace a získaných zkušenostech z experimentálního nasazení právě takové metody v e-learningovém kurzu Akademické psaní. Jsou popsány motivační faktory (jak to pomůže lektorům a proč by to mělo být přínosné pro studenty), vstupní předpoklady (co a jak se bude hodnotit) i samotný systém vzájemného hodnocení textů v podobě vlastní webové aplikace. V závěru článek shrnuje nejcennější studentské ohlasy, které odráží plusy a mínusy celého procesu psaní a recenzování, a podává číselný přehled o výsledcích hodnocení.
Anglicky
It's not in teacher's capabilities to read hundreds even thousands students' texts. Possible solution is the proceeding when students evaluate texts each other. This paper deals with a way of realisation and lessons learned from an experimental deployment of just the same method within the e-learning course Academic writting. The motivational factors (how it can help tutors and why should it be profitable for students), input prerequisites (what and how will be evaluated) and the peer review texts standalone system in the form of web application are described there. In conclusion the paper sums up the most valuable students' responses, which reflect the pros and cons of the whole writting and reviewing performance, and reports statistical result of evaluations.