D 2011

Systém pro vzájemné hodnocení studentských textů v předmětu Akademické psaní

POLÁČEK, Jiří

Základní údaje

Originální název

Systém pro vzájemné hodnocení studentských textů v předmětu Akademické psaní

Název anglicky

System for peer assessment of student texts in the Academic Writing course

Autoři

POLÁČEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, SCO 2011, Sharable Content Objects, 7. ročník konference o elektronické podpoře výuky, od s. 43–49, 7 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14560/11:00054504

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-210-5528-5

Klíčová slova česky

e-learning; akademické psaní; vzájemné hodnocení

Klíčová slova anglicky

e-learning; academic writing; peer assessment

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 4. 4. 2012 10:48, Mgr. Jiří Poláček, Ph.D.

Anotace

V originále

Není v silách učitele přečtení stovek či dokonce tisíců studentských textů. Řešením může být opatření, kdy si studenti své texty hodnotí navzájem mezi sebou. Článek pojednává o způsobu realizace a získaných zkušenostech z experimentálního nasazení právě takové metody v e-learningovém kurzu Akademické psaní. Jsou popsány motivační faktory (jak to pomůže lektorům a proč by to mělo být přínosné pro studenty), vstupní předpoklady (co a jak se bude hodnotit) i samotný systém vzájemného hodnocení textů v podobě vlastní webové aplikace. V závěru článek shrnuje nejcennější studentské ohlasy, které odráží plusy a mínusy celého procesu psaní a recenzování, a podává číselný přehled o výsledcích hodnocení.

Anglicky

It's not in teacher's capabilities to read hundreds even thousands students' texts. Possible solution is the proceeding when students evaluate texts each other. This paper deals with a way of realisation and lessons learned from an experimental deployment of just the same method within the e-learning course Academic writting. The motivational factors (how it can help tutors and why should it be profitable for students), input prerequisites (what and how will be evaluated) and the peer review texts standalone system in the form of web application are described there. In conclusion the paper sums up the most valuable students' responses, which reflect the pros and cons of the whole writting and reviewing performance, and reports statistical result of evaluations.

Přiložené soubory