BLAŽEK, Ladislav, Alena KLAPALOVÁ a Petr PIROŽEK. Znalosti v pobočkách nadnárodních společností působících v prostředí ČR. In Znalosti pro tržní praxi 2011. první. Olomouc: Filozofická fakulta Univerzity Palackého, 2011, s. 877- 883. ISBN 978-80-87533-02-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Znalosti v pobočkách nadnárodních společností působících v prostředí ČR
Název česky Znalosti v pobočkách nadnárodních společností působících v prostředí ČR
Název anglicky Knowledge in subsidiaries of multinational companies in Czech business environment
Autoři BLAŽEK, Ladislav (203 Česká republika, garant, domácí), Alena KLAPALOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Petr PIROŽEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání první. Olomouc, Znalosti pro tržní praxi 2011, od s. 877- 883, 7 s. 2011.
Nakladatel Filozofická fakulta Univerzity Palackého
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/11:00054562
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-87533-02-4
Klíčová slova česky nadnárodní společnost pobočky inovační výkonnost znalosti, empirické šetření
Klíčová slova anglicky multinational company subsidiaries innovation performance knowledge empirical research
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D., učo 1126. Změněno: 29. 2. 2012 10:39.
Anotace
Znalosti představují důležitý nástroj konkurenceschopnosti podniku. Obdobně lze charakterizovat jejich význam i v současném podnikatelském prostředí globalizovaných nadnárodních společností. Jak české pobočky využívají znalosti v rámci nadnárodních společností zjistilo empirické šetření z letošního roku. Výběrový soubor 335 společnosti odpovědělo na otázky související s inovační výkonností, se systémem uchovávání znalostí a jejich přenosu v rámci celé skupiny nadnárodní společnosti. V souvislosti s přístupem ke znalostem byla zjišťována lokalizace inovačních aktivit a spolupráce při rozvoji znalostí s externími organizacemi v ČR. Dosažené výsledky představují zajímavý pohled na management znalostí v podmínkách poboček nadnárodních společností působících v ČR. Příspěvek prezentuje část výsledků empirického šetření a to výsledky primární statistické analýzy využívající četnosti odpovědí.
Anotace anglicky
Knowledge is an important instrument for business competitiveness. Similarly it is possible to characterize their importance in the current globalized business environment, multinational companies. As implemented by the Czech subsidiaries of knowledge within multinational companies showed an empirical research of this year. The sample of 335 companies responded to questions related to innovation performance, system storage and transfer of knowledge across the group of multinational companies. In the context of access to knowledge was assessed by localization of innovative activities and cooperation in the development of knowledge with external organizations in the country. The results represent an interesting view of knowledge management in the conditions of subsidiaries of multinational companies operating in the Czech Republic. Only results from primary statistical analysis applying frequencies are introduced in the paper.
Návaznosti
1M0524, projekt VaVNázev: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 03:05