2011
Charakteristika znalostních ekonomik v zemích EU
ŽÍTEK, Vladimír a Viktorie KLÍMOVÁZákladní údaje
Originální název
Charakteristika znalostních ekonomik v zemích EU
Název anglicky
Characteristic of knowledge economies in the EU countries
Autoři
ŽÍTEK, Vladimír (203 Česká republika, garant, domácí) a Viktorie KLÍMOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Konkurenceschopnost, růstová výkonnost a stabilita české ekonomiky, od s. 135-142, 8 s. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14560/11:00054584
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-210-5656-5
Klíčová slova česky
znalosti; vzdělávání; výzkum; inovace; ICT; European Union
Klíčová slova anglicky
knowledge; education; research; innnovations; ICT; EU
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2013 13:04, doc. Ing. Viktorie Klímová, Ph.D.
V originále
Hodnotit znalostní ekonomiky EU27 lze mimo jiné též prostřednictví dat zjišťovaných Eurostatem. Za klíčové oblasti lze považovat vzdělávání, výzkum a vývoj (VaV), inovace, informační a komunikační technologie (ICT), v jejichž rámci je s využitím relevantních ukazatelů porovnáváno postavení členských států EU, a zejména to, jak si mezi nimi stojí Česká republika. Obecně lze konstatovat, že z hlediska kvantitativních ukazatelů se Česká republika pohybuje poblíž mediánové hodnoty, což platí i v případě výdajů na VaV a ICT. Velmi nízké hodnoty naopak dosahují výdaje na vzdělávání.
Anglicky
The knowledge economy of the EU27 can be evaluated also through the data published by the Eurostat. Education, research and development, innovations and information and communication technologies can be considered key areas of knowledge economy. Within the framework of these groups of indicators the position of individual member states is compared and the main attention is paid to the position of the Czech Republic. Generally speaking it is possible to state that with respect to quantitative indicators the Czech position fluctuates near to median value and the same can be said about the expenditure on research and development and ICT. On the contrary the expenditures on education are very low.
Návaznosti
1M0524, projekt VaV |
|