C 2011

Charakteristika znalostních ekonomik v zemích EU

ŽÍTEK, Vladimír a Viktorie KLÍMOVÁ

Základní údaje

Originální název

Charakteristika znalostních ekonomik v zemích EU

Název anglicky

Characteristic of knowledge economies in the EU countries

Autoři

ŽÍTEK, Vladimír (203 Česká republika, garant, domácí) a Viktorie KLÍMOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Konkurenceschopnost, růstová výkonnost a stabilita české ekonomiky, od s. 135-142, 8 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14560/11:00054584

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-210-5656-5

Klíčová slova česky

znalosti; vzdělávání; výzkum; inovace; ICT; European Union

Klíčová slova anglicky

knowledge; education; research; innnovations; ICT; EU

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2013 13:04, doc. Ing. Viktorie Klímová, Ph.D.

Anotace

V originále

Hodnotit znalostní ekonomiky EU27 lze mimo jiné též prostřednictví dat zjišťovaných Eurostatem. Za klíčové oblasti lze považovat vzdělávání, výzkum a vývoj (VaV), inovace, informační a komunikační technologie (ICT), v jejichž rámci je s využitím relevantních ukazatelů porovnáváno postavení členských států EU, a zejména to, jak si mezi nimi stojí Česká republika. Obecně lze konstatovat, že z hlediska kvantitativních ukazatelů se Česká republika pohybuje poblíž mediánové hodnoty, což platí i v případě výdajů na VaV a ICT. Velmi nízké hodnoty naopak dosahují výdaje na vzdělávání.

Anglicky

The knowledge economy of the EU27 can be evaluated also through the data published by the Eurostat. Education, research and development, innovations and information and communication technologies can be considered key areas of knowledge economy. Within the framework of these groups of indicators the position of individual member states is compared and the main attention is paid to the position of the Czech Republic. Generally speaking it is possible to state that with respect to quantitative indicators the Czech position fluctuates near to median value and the same can be said about the expenditure on research and development and ICT. On the contrary the expenditures on education are very low.

Návaznosti

1M0524, projekt VaV
Název: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky