Žákovské strategie při hledání odpovědí na otázky učitele
MAKOVSKÁ, Zuzana. Žákovské strategie při hledání odpovědí na otázky učitele. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2011, roč. 16, č. 1, s. 47-70. ISSN 1803-7437. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Žákovské strategie při hledání odpovědí na otázky učitele |
Název česky | Žákovské strategie při hledání odpovědí na otázky učitele |
Název anglicky | Strategies Pupils Employ in the Search for Answers to Teachers' Questions |
Autoři | MAKOVSKÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2011, 1803-7437. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Článek v odborném periodiku |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/11:00050278 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
Klíčová slova česky | výuková komunikace; IRF struktura; žákovské repliky; kognitivní korespondence |
Klíčová slova anglicky | educational communication; IRF structure; pupil rejoinders; cognitive correspondence |
Štítky | rivok |
Příznaky | Recenzováno |
Změnil | Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 28. 3. 2012 14:43. |
Anotace |
---|
Příspěvek pojednává o tom, jak se žáci druhého stupně základních škol svými replikami podílejí na výukové komunikaci, která ve školní třídě probíhá mezi nimi a jejich učiteli. Skrze kvantitativní ukazatele je v příspěvku nejprve prezentováno zastoupení jednotlivých typů replik ve vztahu k zastoupení jednotlivých typů učitelských otázek, pozornost je věnována problematice kognitivní korespondence. Navazující kvalitativní část pak poukazuje na mechanismy, kterými žáci mohou reagovat na otázky ze strany učitele ve snaze přiblížit se jeho interpretačnímu rámci a dosáhnout správné odpovědi. |
Anotace anglicky |
---|
This paper addresses how pupils at lower secondary schools share in educational communication by means of the rejoinders that pass between them and their teachers in the classroom. First of all the paper employs quantitative indicators to present individual types of rejoinders with reference to the representation of individual types of teacher questions; attention is also paid to issues of cognitive correspondence. This is followed by a qualitative part that refers to mechanisms pupils may employ when replying to teacher questions in the effort to close in on the teacher’s interpretational framework and thus achieve correct answers. |
Návaznosti | |
---|---|
GA406/09/0752, projekt VaV | Název: Komunikace ve školní třídě |
Investor: Grantová agentura ČR, Komunikace ve školní třídě | |
GD406/09/H040, projekt VaV | Název: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování |
Investor: Grantová agentura ČR, Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování |
VytisknoutZobrazeno: 23. 9. 2024 15:29