MAKOVSKÁ, Zuzana. Žákovské (ne)porozumění ve výukové komunikaci. In Jana Poláchová Vašťatková; Alice Bačínová. Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů VIII. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011, s. 127-135. ISBN 978-80-244-2815-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Žákovské (ne)porozumění ve výukové komunikaci
Název česky Žákovské (ne)porozumění ve výukové komunikaci
Název anglicky Pupils’ (Non)Understanding in Educational Communication
Autoři MAKOVSKÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Olomouc, Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů VIII. od s. 127-135, 9 s. 2011.
Nakladatel Univerzita Palackého v Olomouci
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/11:00050280
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-244-2815-4
Klíčová slova česky porozumění; neporozumění; špatné porozumění; výuková komunikace; žákovské vyjasňující postupy
Klíčová slova anglicky understanding; non-understanding; mis-understanding; educational communication; pupils’ clarifying strategies
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., učo 109084. Změněno: 28. 12. 2011 14:05.
Anotace
Předložený příspěvek se zabývá problematikou (ne)porozumění u žáků druhého stupně základní školy (ISCED 2A). Na základě dat z empirického výzkumu (videostudie 32 vyučovacích hodin) je prezentováno, jakou podobu mohou mít komunikační sekvence, do nichž se žáci aktivně zapojují svým neporozuměním, případně špatným porozuměním, a to v rovině procesuální i obsahové.
Anotace anglicky
The paper deals with the problematics of understanding experienced by secondary school pupils. The prerequisite of the process is the pupil’s understanding of what is presented through the language of curriculum. Based on the data from a field research, I present some types of problems which can occur in the process of pupil’s understanding.
Návaznosti
GA406/09/0752, projekt VaVNázev: Komunikace ve školní třídě
Investor: Grantová agentura ČR, Komunikace ve školní třídě
GD406/09/H040, projekt VaVNázev: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování
Investor: Grantová agentura ČR, Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování
VytisknoutZobrazeno: 23. 9. 2024 15:08