Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@misc{964169, author = {Miléř, Tomáš}, keywords = {climate literacy, education, research, survey}, language = {cze}, note = {Rozvoj profesních kompetencí učitelů fyziky základních a středních škol v Olomouckém kraji, Slovanské gymnázium Olomouc}, title = {Klimatická gramotnost žáků a učitelů}, url = {http://ufyz.sgo.cz/Environmentalni-vychova/Klimaticka-gramotnost-zaku-a-ucitelu-1/}, year = {2011} }
TY - SLIDE ID - 964169 AU - Miléř, Tomáš PY - 2011 TI - Klimatická gramotnost žáků a učitelů N1 - Rozvoj profesních kompetencí učitelů fyziky základních a středních škol v Olomouckém kraji, Slovanské gymnázium Olomouc KW - climate literacy, education, research, survey UR - http://ufyz.sgo.cz/Environmentalni-vychova/Klimaticka-gramotnost-zaku-a-ucitelu-1/ N2 - V současné době se mnoho vědců z různých oborů zabývá výzkumem klimatických změn. Množství vědeckých poznatků o klimatu každým rokem narůstá, a propast mezi znalostmi vědců a veřejnosti se prohlubuje. Základní a střední školy by měly stav vědeckého poznání ve zjednodušené formě tlumočit svým žákům. Vědecké objevy je nutno transformovat na úroveň přiměřenou věku a schopnostem žáků, a je třeba rozhodnout, které jednotlivé informace jsou důležité pro základní pochopení klimatického systému. Odborníci z vědecké a pedagogické komunity usilují o rozšíření stávajícího kurikula základních a středních škol a o zavedení vzdělávacích programů směřujících ke klimatické gramotnosti veřejnosti. Klimatické změny zasahují napříč obory, fungování klimatického systému však stojí především na fyzikálních základech. Proto by právě učitelé fyziky měli být s problematikou klimatických změn dobře seznámeni. Cílem semináře je představit zúčastněným učitelům koncept klimatické gramotnosti, a seznámit je s výsledky dotazníkového šetření, které mělo za úkol zjistit, jak se v dané problematice orientují samotní učitelé. Představeny budou také konkrétní školní aktivity, úlohy a experimenty na vybrané jevy a problémy související klimatickými změnami. ER -
MILÉŘ, Tomáš. \textit{Klimatická gramotnost žáků a učitelů}. 2011.
|