B 2008

Technický obraz na malířských štaflích. Umělecká fotografie a česko-němečtí fotoamatéři, 1890–1914

TRNKOVÁ, Petra

Základní údaje

Originální název

Technický obraz na malířských štaflích. Umělecká fotografie a česko-němečtí fotoamatéři, 1890–1914

Název česky

Technický obraz na malířských štaflích. Umělecká fotografie a česko-němečtí fotoamatéři, 1890–1914

Název anglicky

The Technical Image on the Painter’s Easel: Pictorialism and Czech-German amateur-photographers, 1890–1914

Autoři

Vydání

Brno, 2008

Nakladatel

Barrister & Principal

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

Umění, architektura, kulturní dědictví

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-87029-51-0

Klíčová slova anglicky

photography, amateur, Kunstphotographie, pictorialism, Czech Germans
Změněno: 30. 12. 2011 17:49, Mgr. Petra Trnková, Ph.D.

Anotace

V originále

Kniha se zabývá fenoménem tzv. umělecké fotografie konce 19. a počátku 20. století, které je u nás zvláště silně svázáno s okruhem česko-německých fotoamatérů sdružujících se v rámci lokálních klubů. Tato rozsáhlá oblast vizuální kultury přesahovala hranice ve smyslu geografickém a souvisela tak s dějinami českými i německými, ale zároveň rušila i pomyslné hranice mezi tzv. nízkým a vysokým uměním. Kniha upozorňuje na význam tématu amatérské a umělecké fotografie v dějinách umění a obecně v historii fotografického média, ale rozebírá i vžité mýty a nekriticky přijímané konstrukce.

Anglicky

Book deals with the phenomenon of so-called artistic photography in the late 19th and early 20th cent., closely connected with the circle of Czech-German amateur photographers associated in local clubs. This extensive field of visual culture overreached borders in the geographic sense, and was therefore connected with both Czech and German history, transgressing at the same time imaginary frontiers between so-called "low" and "high" art. The book highlights the theme of lay and artisitc photography in art history in general and in the history of photography, analysing also traditional stereotypes and uncritically accepted constructs.