2008
Technický obraz na malířských štaflích. Umělecká fotografie a česko-němečtí fotoamatéři, 1890–1914
TRNKOVÁ, PetraZákladní údaje
Originální název
Technický obraz na malířských štaflích. Umělecká fotografie a česko-němečtí fotoamatéři, 1890–1914
Název česky
Technický obraz na malířských štaflích. Umělecká fotografie a česko-němečtí fotoamatéři, 1890–1914
Název anglicky
The Technical Image on the Painter’s Easel: Pictorialism and Czech-German amateur-photographers, 1890–1914
Autoři
Vydání
Brno, 2008
Nakladatel
Barrister & Principal
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-87029-51-0
Klíčová slova anglicky
photography, amateur, Kunstphotographie, pictorialism, Czech Germans
Změněno: 30. 12. 2011 17:49, Mgr. Petra Trnková, Ph.D.
V originále
Kniha se zabývá fenoménem tzv. umělecké fotografie konce 19. a počátku 20. století, které je u nás zvláště silně svázáno s okruhem česko-německých fotoamatérů sdružujících se v rámci lokálních klubů. Tato rozsáhlá oblast vizuální kultury přesahovala hranice ve smyslu geografickém a souvisela tak s dějinami českými i německými, ale zároveň rušila i pomyslné hranice mezi tzv. nízkým a vysokým uměním. Kniha upozorňuje na význam tématu amatérské a umělecké fotografie v dějinách umění a obecně v historii fotografického média, ale rozebírá i vžité mýty a nekriticky přijímané konstrukce.
Anglicky
Book deals with the phenomenon of so-called artistic photography in the late 19th and early 20th cent., closely connected with the circle of Czech-German amateur photographers associated in local clubs. This extensive field of visual culture overreached borders in the geographic sense, and was therefore connected with both Czech and German history, transgressing at the same time imaginary frontiers between so-called "low" and "high" art. The book highlights the theme of lay and artisitc photography in art history in general and in the history of photography, analysing also traditional stereotypes and uncritically accepted constructs.