KROČA, David. Kritéria hodnocení přednesu dyslektických žáků. In Vítková, M. - Opatřilová, D. Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Education of Pupils with Special Educational Needs. 1. vyd. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2011, s. 459-466. ISBN 978-80-7315-216-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kritéria hodnocení přednesu dyslektických žáků
Název anglicky Assessment Criteria for Recitation of Dyslectic Pupils
Autoři KROČA, David (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Education of Pupils with Special Educational Needs. od s. 459-466, 8 s. 2011.
Nakladatel Pedagogická fakulta MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00054612
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-216-1
Klíčová slova česky literární text; dyslektický žák; umělecký přednes; hlediska hodnocení; detailní prvky hodnocení
Klíčová slova anglicky literary text; dyslexic pupil; recitation; assessment criteria; detailed features of the assessment
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. David Kroča, Ph.D., učo 25629. Změněno: 11. 1. 2012 11:06.
Anotace
Příspěvek prezentuje výsledky dlouhodobého výzkumu, který se zaměřuje na vzdělávání žáků s vývojovými poruchami učení v oblasti literární komunikace. V návaznosti na příspěvky, jež v předchozích letech výzkumu posoudily vliv přednesu na jazykovou kultivaci těchto žáků a ukázaly možnosti práce s nimi v inkluzivní škole, autor sleduje dosud opomíjené téma hodnocení přednesu. Článek nejprve přibližuje kritéria hodnocení uměleckého přednesu obecně, poté s přihlédnutím k dyslektickým žákům.
Anotace anglicky
The contribution presents the results of a long-term research which focuses on the education of pupils with developmental learning difficulties in the sphere of literary communication. Following the contributions which in the previous years of the research evaluated the impact of recitation on the overall linguistic cultivation of these pupils showing the possibilities to work with them in inclusive school, the author develops the so far neglected theme of assessment of recitation. First, the article deals with the assessment criteria of artistic recitation on a general scale, and then takes into account also the dyslectic pupils.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 24. 9. 2024 03:00