ŠEĎOVÁ, Klára. Mocenské konstelace ve výukové komunikaci. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2011, roč. 16, č. 1, s. 89-118. ISSN 1803-7437.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mocenské konstelace ve výukové komunikaci
Název česky Mocenské konstelace ve výukové komunikaci
Název anglicky Constellations of Power in Educational Communication
Autoři ŠEĎOVÁ, Klára.
Vydání Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2011, 1803-7437.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky moc; disciplinační mechanismy; kázeňské techniky;mocenské konstelace
Klíčová slova anglicky power;mechanisms of discipline; methods of classroom management; power constellations
Změnil Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 5. 5. 2016 16:52.
Anotace
Článek je věnován otázce mocenských vztahů mezi učitelem a žáky na druhém stupni základní školy. Na datech z terénního výzkumu ukazuje, jak se učitelé a žáci vzájemně dostávají do určitých mocenských konstelací podle toho, jak definují a utvářejí své vzájemné vztahy.
Anotace anglicky
The paper addresses the question of power relations between teachers and pupils at lower secondary schools. The aim of the cnotribution is to show - based on data obtained form fieldwork research on educational communication - how teachers and pupils are placed in certain power constellations in relations to each other that depend on how relations between them are defined and formed.
Návaznosti
GA406/09/0752, projekt VaVNázev: Komunikace ve školní třídě
Investor: Grantová agentura ČR, Komunikace ve školní třídě
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 14:24