Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{964875, author = {Najvar, Petr and Píšová, Michaela}, booktitle = {19. konference České asociace pedagogického výzkumu}, language = {cze}, isbn = {978-80-210-5553-7}, title = {Výzkum expertnosti učitele cizích jazyků: metodologické inspirace z výzkumů expertnosti v jiných oborech (poster)}, year = {2011} }
TY - CONF ID - 964875 AU - Najvar, Petr - Píšová, Michaela PY - 2011 TI - Výzkum expertnosti učitele cizích jazyků: metodologické inspirace z výzkumů expertnosti v jiných oborech (poster) SN - 9788021055537 N2 - Obecný koncept expertnosti je v různých oborech lidské činnosti různě chápán a operacionalizován. Výzkumu rozvoje expertnosti je v návaznosti na různá chápání tohoto konceptu věnována zasloužená pozornost. Různé operacionalizace mohou být inspirativní i pro výzkum expertnosti u učitelů. Porozumění procesům stávání se z učitele-novice učitelem-expertem je předpokladem pro facilitaci procesů profesního rozvoje (budoucích) učitelů. Přijetí Shulmanovy teorie poznatkové báze učitelství (rozlišení znalostí obsahu od didaktických znalostí a didaktických znalostí obsahu) jako východiska pro výzkum expertnosti učitelů otevírá jednu z možností operacionalizace dimenzí expertnosti u učitelů. Poster představuje několik metodologických přístupů k výzkumu expertnosti v různých pojetích a v různých oborech. Zaměřuje se jak na přístupy kvalitativní tak i kvantitativní, a to zejména ve vztahu k tomu, jakou mohou být inspirací pro připravovaný výzkum expertnosti v učitelské profesi, který je realizován v letech 2011–2013 na příkladu učitelů cizích jazyků. ER -
NAJVAR, Petr and Michaela PÍŠOVÁ. Výzkum expertnosti učitele cizích jazyků: metodologické inspirace z výzkumů expertnosti v jiných oborech (poster). In \textit{19. konference České asociace pedagogického výzkumu}. 2011. ISBN~978-80-210-5553-7.
|