B 2012

Language and Humour in the Media

CHOVANEC, Jan a Isabel ERMIDA

Základní údaje

Originální název

Language and Humour in the Media

Název česky

Jazyk a humor v médiích

Autoři

CHOVANEC, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) a Isabel ERMIDA (620 Portugalsko)

Vydání

1. vyd. Newcastle upon Tyne, 270 s. 2012

Nakladatel

Cambridge Scholars Publishing

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/12:00067346

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

1-4438-3894-2

Klíčová slova česky

humor; média; sitcom; blog; politický humor; humor v překladu; satira; falešné zprávy; vtipy; slovní hříčky; konverzační humor; jazyk žurnalistiky; interkulturní humor

Klíčová slova anglicky

humour; media; humour studies; sitcom; blog; political humour; humour in translation; satire; spoof news; canned jokes; wordplay; conversational humour; cross-cultural humour

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 4. 2014 09:43, prof. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.

Anotace

V originále

Language and Humour in the Media provides new insights into the interface between humour studies and media discourse analysis, connecting two areas of scholarly interest that have not been studied extensively before. The volume adopts a multi-disciplinary approach, concentrating on the various roles humour plays in print and audiovisual media, the forms it takes, the purposes it serves, the butts it targets, the implications it carries and the differences it may assume across cultures. The phenomena described range from conversational humour, canned jokes and wordplay to humour in translation and news satire. The individual studies draw their material for analysis from traditional print and broadcast media, such as magazines, sitcoms, films and spoof news, as well as electronic and internet-based media, such as emails, listserv messages, live blogs and online news.

Česky

Publikace přináší nový pohled na problematikou humoru v masmédiích, a to z interdisciplinárního hlediska. Jednotlivé kapitoly se zabývají rolí, jakou humor hraje v tradičních tištěných a audiovizuálních ale také nových internetových médiích. Témata, která jsou v publikaci analyzována, zahrnují konverzační humor, vtipy, slovní hříčky, humor v překladu, žurnalistickou satiru, vtipy v emailech, atd. Z médií jsou zahrnuty časopisy, sitcomy, filmy, emaily, blogy, online žurnalistika, sportovní zpravodajství, politická reklama (volební plakáty) atd.