2012
Language and Humour in the Media
CHOVANEC, Jan a Isabel ERMIDAZákladní údaje
Originální název
Language and Humour in the Media
Název česky
Jazyk a humor v médiích
Autoři
CHOVANEC, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) a Isabel ERMIDA (620 Portugalsko)
Vydání
1. vyd. Newcastle upon Tyne, 270 s. 2012
Nakladatel
Cambridge Scholars Publishing
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/12:00067346
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
1-4438-3894-2
Klíčová slova česky
humor; média; sitcom; blog; politický humor; humor v překladu; satira; falešné zprávy; vtipy; slovní hříčky; konverzační humor; jazyk žurnalistiky; interkulturní humor
Klíčová slova anglicky
humour; media; humour studies; sitcom; blog; political humour; humour in translation; satire; spoof news; canned jokes; wordplay; conversational humour; cross-cultural humour
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 4. 2014 09:43, prof. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.
V originále
Language and Humour in the Media provides new insights into the interface between humour studies and media discourse analysis, connecting two areas of scholarly interest that have not been studied extensively before. The volume adopts a multi-disciplinary approach, concentrating on the various roles humour plays in print and audiovisual media, the forms it takes, the purposes it serves, the butts it targets, the implications it carries and the differences it may assume across cultures. The phenomena described range from conversational humour, canned jokes and wordplay to humour in translation and news satire. The individual studies draw their material for analysis from traditional print and broadcast media, such as magazines, sitcoms, films and spoof news, as well as electronic and internet-based media, such as emails, listserv messages, live blogs and online news.
Česky
Publikace přináší nový pohled na problematikou humoru v masmédiích, a to z interdisciplinárního hlediska. Jednotlivé kapitoly se zabývají rolí, jakou humor hraje v tradičních tištěných a audiovizuálních ale také nových internetových médiích. Témata, která jsou v publikaci analyzována, zahrnují konverzační humor, vtipy, slovní hříčky, humor v překladu, žurnalistickou satiru, vtipy v emailech, atd. Z médií jsou zahrnuty časopisy, sitcomy, filmy, emaily, blogy, online žurnalistika, sportovní zpravodajství, politická reklama (volební plakáty) atd.