2011
Skici ze současné estetické výchovy
BRÜCKNEROVÁ, KarlaZákladní údaje
Originální název
Skici ze současné estetické výchovy
Název česky
Skici ze současné estetické výchovy
Název anglicky
Sketches of contemporary aesthetic education
Autoři
BRÜCKNEROVÁ, Karla (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, 192 s. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/11:00067348
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-210-5616-9
Klíčová slova česky
estetická výchova; výtvarná výchova; kvalitativní výzkum; zakotvená teorie
Klíčová slova anglicky
aesthetic education; art education; qualitative research; grounded theory
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 22. 4. 2014 13:13, Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.
V originále
Kniha Skici ze současné estetické výchovy je koncipována jako imaginární náčrtník, který se snaží postihnout současnou estetickou výchovu z pěti různých úhlů. První skica je věnována pojmu estetická výchova, druhá skica načrtává čtyři významné teoretické přístupy k estetické výchově a třetí se věnuje metodologii výzkumného šetření. Čtvrtá, nejrozsáhlejší skica detailně popisuje jednotlivé prvky, které formují podobu výtvarné složky estetické výchovy. Pátá skica tento materiál zpracovává s cílem představit zakotvenou teorii výtvarné složky estetické výchovy. Závěr knihy shrnuje předložené skici a nabízí možnosti, jak poznatky z nich vytěžit na poli pedagogické teorie, empirie i praxe.
Anglicky
Sketches of contemporary aesthetic education is conceived as an imaginary sketchbook, which tries to cover contemporary aesthetic education from five different angles. The first sketch is devoted to the term of aesthetic education, the second sketch portrays four important theoretical approaches to aesthetic education, the third sketch presents methodology of empirical research. The fourth, most extensive sketch depicts in detail the individual elements, which form the visual art part of aesthetic education. The fifth sketch then works with this material with the goal of introducing the grounded theory of aesthetic education (the visual segment). Conclusion of the book summarises the presented sketches and offers ways how to apply the hereby-gained knowledge in pedagogical theory, empiricism as well as practice.