FIALOVÁ, Ilona. Analýza faktorů determinujících edukaci a profesní orientaci jedinců se zdravotním postižením. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 207 s. ISBN 978-80-210-5591-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Analýza faktorů determinujících edukaci a profesní orientaci jedinců se zdravotním postižením
Název česky Analýza faktorů determinujících edukaci a profesní orientaci jedinců se zdravotním postižením
Název anglicky Analysis of Factors Determining Profesional Orientation of Individuals with Health Impairments
Autoři FIALOVÁ, Ilona (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, 207 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00054842
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5591-9
Klíčová slova česky žák se speciálními vzdělávacími potřebami tělesné postižení zdravotní znevýhodnění epilepsie dítě předškolní věk žák školní věk adolescence maturita faktory ovlivňující úspěšný přechod škola povolání předprofesní a profesní příprava integrativní inkluzivní vzděláván výzkumné šetřeníí
Klíčová slova anglicky pupil with special educational needs; disability; health disadvantage; epilepsy; graduation; factors influencing a successful school to work transition and pre vocational training; integrative inclusive education research survey
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D., učo 1640. Změněno: 17. 3. 2013 21:41.
Anotace
Předmětem monografie je analýza možností vzdělávání a výchovy dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na různých stupních vzdělávání, v předškolním, základním a v středním, se zřetelem na děti a žáky se zdravotním postižením a se zaměřením na epilepsii. V teoretické části je stanoven hlavní cíl - analyzovat a komparovat faktory determinující profesní orientaci žáků se zdravotním postižením - a dílčí cíle: analyzovat podmínky, které byly žákům vytvořeny, aby mohli co nejlépe absolvovat přechod ze školy do zaměstnání, dále analyzovat, jakým způsobem žáci řešili problém týkající se tohoto přechodu a zjistit, kdo jim v těchto obtížných situacích poskytoval rady a doporučení. Součástí monografie jsou výzkumná šetření, která byla provedena v mateřských školách, na základních a středních školách. Respondenty výzkumného projektu byly učitelé mateřských, základních a středních škol a také žáci čtvrtých ročníků středních škol. V monografii jsou prezentovány výsledky výzkumných šetření.
Anotace anglicky
The subject of monohraphy is analysis possibilities of education with special education needs on the different stage of education, in the preschool, elementary and high school with consideration on disabled children and pupils aimed on epilepsy. In theoretic part is estabilished main objective to analyze and compare factors determining career orientation of disabled pupils and fractional objectives: to analyse conditions, which were made for pupils, in order to transition from school to work, further analyze, how pupils were solving issue related to this transition and find out who was giving them advises and recommendations. Research monograph is part of an investigation that was conducted in kindergartens, primary and secondary schools. The respondents of the research project were preschool teachers, primary and secondary schools and fourth grade students of secondary schools. The monograph presents the results of the survey.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 20. 9. 2024 02:03