2011
Analýza faktorů determinujících edukaci a profesní orientaci jedinců se zdravotním postižením
FIALOVÁ, IlonaZákladní údaje
Originální název
Analýza faktorů determinujících edukaci a profesní orientaci jedinců se zdravotním postižením
Název česky
Analýza faktorů determinujících edukaci a profesní orientaci jedinců se zdravotním postižením
Název anglicky
Analysis of Factors Determining Profesional Orientation of Individuals with Health Impairments
Autoři
FIALOVÁ, Ilona (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vydání. Brno, 207 s. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00054842
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5591-9
Klíčová slova česky
žák se speciálními vzdělávacími potřebami tělesné postižení zdravotní znevýhodnění epilepsie dítě předškolní věk žák školní věk adolescence maturita faktory ovlivňující úspěšný přechod škola povolání předprofesní a profesní příprava integrativní inkluzivní vzděláván výzkumné šetřeníí
Klíčová slova anglicky
pupil with special educational needs; disability; health disadvantage; epilepsy; graduation; factors influencing a successful school to work transition and pre vocational training; integrative inclusive education research survey
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 3. 2013 21:41, PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
V originále
Předmětem monografie je analýza možností vzdělávání a výchovy dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na různých stupních vzdělávání, v předškolním, základním a v středním, se zřetelem na děti a žáky se zdravotním postižením a se zaměřením na epilepsii. V teoretické části je stanoven hlavní cíl - analyzovat a komparovat faktory determinující profesní orientaci žáků se zdravotním postižením - a dílčí cíle: analyzovat podmínky, které byly žákům vytvořeny, aby mohli co nejlépe absolvovat přechod ze školy do zaměstnání, dále analyzovat, jakým způsobem žáci řešili problém týkající se tohoto přechodu a zjistit, kdo jim v těchto obtížných situacích poskytoval rady a doporučení. Součástí monografie jsou výzkumná šetření, která byla provedena v mateřských školách, na základních a středních školách. Respondenty výzkumného projektu byly učitelé mateřských, základních a středních škol a také žáci čtvrtých ročníků středních škol. V monografii jsou prezentovány výsledky výzkumných šetření.
Anglicky
The subject of monohraphy is analysis possibilities of education with special education needs on the different stage of education, in the preschool, elementary and high school with consideration on disabled children and pupils aimed on epilepsy. In theoretic part is estabilished main objective to analyze and compare factors determining career orientation of disabled pupils and fractional objectives: to analyse conditions, which were made for pupils, in order to transition from school to work, further analyze, how pupils were solving issue related to this transition and find out who was giving them advises and recommendations. Research monograph is part of an investigation that was conducted in kindergartens, primary and secondary schools. The respondents of the research project were preschool teachers, primary and secondary schools and fourth grade students of secondary schools. The monograph presents the results of the survey.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|