B 2011

Analýza faktorů determinujících edukaci a profesní orientaci jedinců se zdravotním postižením

FIALOVÁ, Ilona

Základní údaje

Originální název

Analýza faktorů determinujících edukaci a profesní orientaci jedinců se zdravotním postižením

Název česky

Analýza faktorů determinujících edukaci a profesní orientaci jedinců se zdravotním postižením

Název anglicky

Analysis of Factors Determining Profesional Orientation of Individuals with Health Impairments

Autoři

FIALOVÁ, Ilona (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Brno, 207 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00054842

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5591-9

Klíčová slova česky

žák se speciálními vzdělávacími potřebami tělesné postižení zdravotní znevýhodnění epilepsie dítě předškolní věk žák školní věk adolescence maturita faktory ovlivňující úspěšný přechod škola povolání předprofesní a profesní příprava integrativní inkluzivní vzděláván výzkumné šetřeníí

Klíčová slova anglicky

pupil with special educational needs; disability; health disadvantage; epilepsy; graduation; factors influencing a successful school to work transition and pre vocational training; integrative inclusive education research survey

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 17. 3. 2013 21:41, PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.

Anotace

V originále

Předmětem monografie je analýza možností vzdělávání a výchovy dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na různých stupních vzdělávání, v předškolním, základním a v středním, se zřetelem na děti a žáky se zdravotním postižením a se zaměřením na epilepsii. V teoretické části je stanoven hlavní cíl - analyzovat a komparovat faktory determinující profesní orientaci žáků se zdravotním postižením - a dílčí cíle: analyzovat podmínky, které byly žákům vytvořeny, aby mohli co nejlépe absolvovat přechod ze školy do zaměstnání, dále analyzovat, jakým způsobem žáci řešili problém týkající se tohoto přechodu a zjistit, kdo jim v těchto obtížných situacích poskytoval rady a doporučení. Součástí monografie jsou výzkumná šetření, která byla provedena v mateřských školách, na základních a středních školách. Respondenty výzkumného projektu byly učitelé mateřských, základních a středních škol a také žáci čtvrtých ročníků středních škol. V monografii jsou prezentovány výsledky výzkumných šetření.

Anglicky

The subject of monohraphy is analysis possibilities of education with special education needs on the different stage of education, in the preschool, elementary and high school with consideration on disabled children and pupils aimed on epilepsy. In theoretic part is estabilished main objective to analyze and compare factors determining career orientation of disabled pupils and fractional objectives: to analyse conditions, which were made for pupils, in order to transition from school to work, further analyze, how pupils were solving issue related to this transition and find out who was giving them advises and recommendations. Research monograph is part of an investigation that was conducted in kindergartens, primary and secondary schools. The respondents of the research project were preschool teachers, primary and secondary schools and fourth grade students of secondary schools. The monograph presents the results of the survey.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání