s 2011

Speciálně pedagogická podpora dětí a mládeže se speciálními vzdělávacími potřebami mimo školu.

OPATŘILOVÁ, Dagmar a Marie VÍTKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Speciálně pedagogická podpora dětí a mládeže se speciálními vzdělávacími potřebami mimo školu.

Název česky

Speciálně pedagogická podpora dětí a mládeže se speciálními vzdělávacími potřebami mimo školu.

Název anglicky

Specifically educational support to children and youth with special educational needs outside school

Vydání

1. vyd. Brno, 258 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5693-0

Klíčová slova česky

Speciální pedagogika; klasifikace; ICF; speciálně pedagogické metody; speciální vzdělávací potřeby; integrace; inkluze; volný čas; zdravotní postižení; zdravotní znevýhodnění; bariéry; celoživotní učení; rodina; resilience; romská rodina; minorita; majorita;

Klíčová slova anglicky

Special education; classification; ICF; special teaching methods; special educational needs; integration; inclusion; leisure; health disability; health disadvantages; barriers; lifelong learning; family; residence; Roma family; minority; majority;

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 8. 2. 2012 15:05, Mgr. Martina Dvořáková

Anotace

V originále

Odborná publikace Speciálně pedagogická podpora dětí a mládeže se speciálními vzdělávacími potřebami mimo školu je dalším z výstupů pátého roku intenzivní činnosti výzkumných pracovníků Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity na realizaci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (MSM0021622443), jehož řešitelem je prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. Odborná publikace do devíti tématických celků s úvodní statí, které se svým zaměřením orientují na problematiku mimoškolní a na další doplňující oblasti. Přínos odborné publikce lze spatřovat v předkládaném širším pojetí trávení volného času osob se speciálními vzdělávacími potřebami s akcentem na sociální determinismus, který volbu volnočasových aktivit zjevně ovlivňuje. Odborná publikace je určena odborné i širší veřejnosti, ale především studentům oborů speciální a sociální pedagogiky.

Anglicky

Professional publication Specifically educational support to children and youth with special educational needs outside school is another of the outputs of the fifth year of intense activity of Pedagogical Faculty of Masaryk University researchers in the implementation of research plan Special pupils needs in the context of the Framework Educational Programme for Basic education (MSM0021622443), whose investigator is PhDr.Marie Vítková, CSc. Professional publication contains nine thematic units with an initial article which focuses on the issues of school and other complementary areas. The contribution of professional publication can be seen in the present broader concept of leisure time of people with special educational needs with emphasis on the social determinism that obviously influences the choice of leisure activities. The professional publication is intended for professional and wider public, but mainly students of special fields of special pedagogy.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání