PELCLOVÁ, Jana. Hybridization in American TV Commercials. Kalbu Studijos/ Studies About Languages, Kaunas (Litva), 2011, Neuveden, č. 19, s. 89-94. ISSN 1648-2824.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Hybridization in American TV Commercials
Autoři PELCLOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Kalbu Studijos/ Studies About Languages, Kaunas (Litva), 2011, 1648-2824.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Litva
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/11:00054942
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky advertising; hybridization; spokenness; writtenness; persuasion
Změnil Změnila: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D., učo 39970. Změněno: 27. 1. 2015 11:15.
Anotace
The article studies the process of hybridization in American TV commercials for products of everyday use. Hybridization is understood as a combination of elements of writtenness with those of spokenness. The objective is to analyze this process in three language entities, the secondary participant, the voice-over and the superimposed text, a commercial works with. It reveals that the secondary participant primarily inclines towards spokenness, while the super towards writtenness. The voice-over combines features of both varieties but has a tendency to be more written-like. The task of the individual entities is then to keep the adopted elements in balance so the whole message is more acceptable and credible. The process thus functions as a persuasive strategy used in order to shift the advertising communication onto more private level and to increase the effectivity of a commercial.
VytisknoutZobrazeno: 10. 12. 2019 11:43