2011
Hybridization in American TV Commercials
PELCLOVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Hybridization in American TV Commercials
Autoři
PELCLOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Kalbu Studijos/ Studies About Languages, Kaunas (Litva), 2011, 1648-2824
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Litva
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/11:00054942
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
advertising; hybridization; spokenness; writtenness; persuasion
Změněno: 27. 1. 2015 11:15, Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.
Anotace
V originále
The article studies the process of hybridization in American TV commercials for products of everyday use. Hybridization is understood as a combination of elements of writtenness with those of spokenness. The objective is to analyze this process in three language entities, the secondary participant, the voice-over and the superimposed text, a commercial works with. It reveals that the secondary participant primarily inclines towards spokenness, while the super towards writtenness. The voice-over combines features of both varieties but has a tendency to be more written-like. The task of the individual entities is then to keep the adopted elements in balance so the whole message is more acceptable and credible. The process thus functions as a persuasive strategy used in order to shift the advertising communication onto more private level and to increase the effectivity of a commercial.