C 2011

Teoretická východiska speciální pedagogiky

VÍTKOVÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Teoretická východiska speciální pedagogiky

Název anglicky

Theoretical Bases of Special Education

Autoři

VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Brno, Opatřilová, D., Vítková, M. et al.Speciálně pedagogická podpora dětí a mládeže se speciálními vzdělávacími potřebami mimo školu, od s. 9-17, 9 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00054953

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5693-0

Klíčová slova česky

speciální pedagogika klasifikace ICF speciálně pedagogické metod osoby se speciálními vzdělávacími potřebami integrace inkluze

Klíčová slova anglicky

special education; classification; ICF; special teaching methods; people with special educational needs; integration; inclusion

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2012 14:56, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Anotace

V originále

V kapitole je definováno pojetí oboru speciální pedagogika, je uvedena klasifikace speciální pedagogiky a její vývoj směrem k integraci a inkluzi osob se speciálními vzdělávacími potřebami do společnosti. Závěrem je analyzována koncepce vzdělávání speciálních pedagogů a je uvedena charakteristika výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, realizovaného na Pedagogické fakultě MU v letech 2007-2013.

Anglicky

The chapter defines the concept of Special Pedagogy, describes the classification of Special Pedagogy and its development towards integration and inclusion of people with special teaching needs into the society. Finally, the concept of teaching special education for teachers is analyzed and is given a description of characteristics of research plan Special needs of pupils in context of the Framework Educational Programme for Basic education, realized by Pedagogical Faculty at Masaryk University from 2007-2013.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání