VÍTKOVÁ, Marie. Teoretická východiska speciální pedagogiky (Theoretical Bases of Special Education). In Opatřilová, D., Vítková, M. et al.Speciálně pedagogická podpora dětí a mládeže se speciálními vzdělávacími potřebami mimo školu. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 9-17. ISBN 978-80-210-5693-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Teoretická východiska speciální pedagogiky
Name (in English) Theoretical Bases of Special Education
Authors VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Brno, Opatřilová, D., Vítková, M. et al.Speciálně pedagogická podpora dětí a mládeže se speciálními vzdělávacími potřebami mimo školu, p. 9-17, 9 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00054953
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5693-0
Keywords (in Czech) speciální pedagogika klasifikace ICF speciálně pedagogické metod osoby se speciálními vzdělávacími potřebami integrace inkluze
Keywords in English special education; classification; ICF; special teaching methods; people with special educational needs; integration; inclusion
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Changed: 26/3/2012 14:56.
Abstract
V kapitole je definováno pojetí oboru speciální pedagogika, je uvedena klasifikace speciální pedagogiky a její vývoj směrem k integraci a inkluzi osob se speciálními vzdělávacími potřebami do společnosti. Závěrem je analyzována koncepce vzdělávání speciálních pedagogů a je uvedena charakteristika výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, realizovaného na Pedagogické fakultě MU v letech 2007-2013.
Abstract (in English)
The chapter defines the concept of Special Pedagogy, describes the classification of Special Pedagogy and its development towards integration and inclusion of people with special teaching needs into the society. Finally, the concept of teaching special education for teachers is analyzed and is given a description of characteristics of research plan Special needs of pupils in context of the Framework Educational Programme for Basic education, realized by Pedagogical Faculty at Masaryk University from 2007-2013.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 6/10/2024 11:19