VÍTKOVÁ, Marie. Teoretická východiska speciální pedagogiky. In Opatřilová, D., Vítková, M. et al.Speciálně pedagogická podpora dětí a mládeže se speciálními vzdělávacími potřebami mimo školu. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 9-17. ISBN 978-80-210-5693-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teoretická východiska speciální pedagogiky
Název anglicky Theoretical Bases of Special Education
Autoři VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Opatřilová, D., Vítková, M. et al.Speciálně pedagogická podpora dětí a mládeže se speciálními vzdělávacími potřebami mimo školu, od s. 9-17, 9 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00054953
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5693-0
Klíčová slova česky speciální pedagogika klasifikace ICF speciálně pedagogické metod osoby se speciálními vzdělávacími potřebami integrace inkluze
Klíčová slova anglicky special education; classification; ICF; special teaching methods; people with special educational needs; integration; inclusion
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Změněno: 26. 3. 2012 14:56.
Anotace
V kapitole je definováno pojetí oboru speciální pedagogika, je uvedena klasifikace speciální pedagogiky a její vývoj směrem k integraci a inkluzi osob se speciálními vzdělávacími potřebami do společnosti. Závěrem je analyzována koncepce vzdělávání speciálních pedagogů a je uvedena charakteristika výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, realizovaného na Pedagogické fakultě MU v letech 2007-2013.
Anotace anglicky
The chapter defines the concept of Special Pedagogy, describes the classification of Special Pedagogy and its development towards integration and inclusion of people with special teaching needs into the society. Finally, the concept of teaching special education for teachers is analyzed and is given a description of characteristics of research plan Special needs of pupils in context of the Framework Educational Programme for Basic education, realized by Pedagogical Faculty at Masaryk University from 2007-2013.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 6. 10. 2024 13:23