C 2011

Speciálně pedagogická podpora jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami

VÍTKOVÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Speciálně pedagogická podpora jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami

Název anglicky

Special educational support for individuals with special educational needs

Autoři

VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Brno, Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Speciálně pedagogická podpora dětí a mládeže se speciálními vzdělávacémi potřebami mimo školu, od s. 19-37, 19 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00054955

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5693-0

Klíčová slova česky

speciálně pedagogická podpora jedinci se speciálními vzdělávacími potřebami zdravotní postižení zdravotní znevýhodnění sociální znevýhodnění asistent pedagoga školský zákon zákon o sociálních službách zákon o komunikačních systémech neslyšících a hluchoslepých osob pedagogicko psychologické poradenské služby

Klíčová slova anglicky

special educational support; individuals with special educational needs; disability; health disadvantage; social disadvantage; assistant teacher; the Education Act; the Social service Act

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 16. 1. 2012 10:39, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Anotace

V originále

V kapitole jsou prezentovány cíle v současném našem školství na základě platných legislativních opatření. Pozornost je věnována jedincům se speciálními vzdělávacími potřebami a je definována jejich speciálně pedagogická podpora se zřetelem na druh a stupeň postižení s četnými odkazy na provedená výzkumná šetření.

Anglicky

This chapter presents our current goals in education under current legislative arrangements. Attention is given to individuals with special educational needs and is specifically defined educational support for these individuals with regard to the type and degree of disability, with numerous references to the carried out research investigations.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání