Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{966744, author = {Gajzlerová, Lenka}, address = {Brno}, booktitle = {OPATŘILOVÁ, D., VÍTKOVÁ, M. et. al. Speciálně pedagogická podpora dětí a mládeže se speciálními vzdělávacími potřebami}, edition = {první}, keywords = {Framework Educational Programme; media education; information and communication technology; multimedial technology; special educational needs; key competences; crosscutting issues; educational plan Förderschule; teaching box; teaching modules}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-5693-0}, pages = {193-205}, publisher = {MU}, title = {Mediální výchova pro děti a mladistvé s postižením a znevýhodněním}, year = {2011} }
TY - CHAP ID - 966744 AU - Gajzlerová, Lenka PY - 2011 TI - Mediální výchova pro děti a mladistvé s postižením a znevýhodněním VL - Neuveden PB - MU CY - Brno SN - 9788021056930 KW - Framework Educational Programme KW - media education KW - information and communication technology KW - multimedial technology KW - special educational needs KW - key competences KW - crosscutting issues KW - educational plan Förderschule KW - teaching box KW - teaching modules N2 - Kapitola se zabývá problematikou mediální výhovy pro děti a mladistvé s postižením a znevýhodněním na základě analýzy kurikulárních dokumentů České republiky ve srovnání s analýzou vzdělávacího plánu Fördeschule německé spolkové země Baden-Württemberg. Výsledky výzkumu dokazují, že informační a komunikační technologie (ICT) a s tím spojená mediální výchova se vzhledem dynamickému rozvoji digitálních technologií dostává stále více do popředí nejen pro svou atraktivitu, ale hlavně pro následné nezastupitelné praktické využití v řadě různých profesí. Mediální kompetence a základní ovládnutí ICT se tak stává v dnešní době nutnou součástí vzdělávání pro děti i mladistvé. Atraktivnost digitálních médií napomáhá jejich velkému zastoupení v náplni volnočasových aktivit, ne vždy se však jedná o smysluplnou práci s digitálními nebo multimediálními technologiemi. Naučit děti a mladistvé cíleně využívat ICT ve všech jeho podobách je velmi důležité nejen u jedinců intaktních, ale i u dětí a mladistvých se speciálními vzdělávacími potřebami. Příkladem mohou být učební boxy a moduly využitelné ve výuce pro žáky s poruchami učení, v základní škole speciální a základní škole praktické. ER -
GAJZLEROVÁ, Lenka. Mediální výchova pro děti a mladistvé s postižením a znevýhodněním. In \textit{OPATŘILOVÁ, D., VÍTKOVÁ, M. et. al. Speciálně pedagogická podpora dětí a mládeže se speciálními vzdělávacími potřebami}. první. Brno: MU, 2011, s.~193-205. ISBN~978-80-210-5693-0.
|