HORKÁ, Hana. Osvojování kompetencí pro realizaci environmentální výchovy v přípravném učitelském vzdělávání. In O. Šimoník (ed.). Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání: kooperace, participace, konsekvence. 2. díl. 1. vyd. Brno: MU, 2011, s. 70-77. ISBN 978-80-210-5710-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Osvojování kompetencí pro realizaci environmentální výchovy v přípravném učitelském vzdělávání
Název anglicky Developing the Competence to Implement Environmental Education in the Undergraduate Teacher Training
Autoři HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání: kooperace, participace, konsekvence. 2. díl. od s. 70-77, 8 s. 2011.
Nakladatel MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00054981
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5710-4
Klíčová slova česky biofilní orientace vzdělávání; ekologická gramotnost; environmentální výchova; environmentální kompetence; kompetence učitele; kultura; příroda; přípravné vzdělávání; průřezové téma
Klíčová slova anglicky biophiled orientation of education; crosscurricular topic; cultural; environmental education; ecological literacy; environmental/ecological competence; nature; teachers competence; undergraduate teacher training
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Změněno: 25. 8. 2013 09:11.
Anotace
Autorka poukazuje na možnosti utváření způsobilosti úspěšně realizovat environmentální výchovu (EV), především v rámci pedagogické přípravy v oboru učitelství 1. stupně základní školy. Uvádí přehled pedagogických kompetencí a činností, které přispívají k jejich rozvoji. Předkládá problémové okruhy vzdělávání, které korespondují s principy jeho biofilní orientace. V závěru prezentuje některé výsledky ankety, v níž se studenti vyjadřovali k vybraným tématům vzdělávání.
Anotace anglicky
The author points out the possibilities of developing the competence to implement environmental education (EV) successfully, primarily within teacher training for future primary school teachers. She presents a survey of teachers competencies and activities that enhance their development. She suggests the key topics of primary education, which correspond to the principles of the biophiled orientation. Finally, she presents selected results of a survey, in which students expressed their opinions on several topics in teacher training.
Návaznosti
MUNI/A/1024/2010, interní kód MUNázev: Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání: kooperace, participace, konsekvence (Akronym: RKK)
Investor: Masarykova univerzita, Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání: kooperace, participace, konsekvence, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 4. 5. 2024 13:53