2011
Osvojování kompetencí pro realizaci environmentální výchovy v přípravném učitelském vzdělávání
HORKÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Osvojování kompetencí pro realizaci environmentální výchovy v přípravném učitelském vzdělávání
Název anglicky
Developing the Competence to Implement Environmental Education in the Undergraduate Teacher Training
Autoři
HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání: kooperace, participace, konsekvence. 2. díl. od s. 70-77, 8 s. 2011
Nakladatel
MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00054981
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5710-4
Klíčová slova česky
biofilní orientace vzdělávání; ekologická gramotnost; environmentální výchova; environmentální kompetence; kompetence učitele; kultura; příroda; přípravné vzdělávání; průřezové téma
Klíčová slova anglicky
biophiled orientation of education; crosscurricular topic; cultural; environmental education; ecological literacy; environmental/ecological competence; nature; teachers competence; undergraduate teacher training
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 25. 8. 2013 09:11, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Autorka poukazuje na možnosti utváření způsobilosti úspěšně realizovat environmentální výchovu (EV), především v rámci pedagogické přípravy v oboru učitelství 1. stupně základní školy. Uvádí přehled pedagogických kompetencí a činností, které přispívají k jejich rozvoji. Předkládá problémové okruhy vzdělávání, které korespondují s principy jeho biofilní orientace. V závěru prezentuje některé výsledky ankety, v níž se studenti vyjadřovali k vybraným tématům vzdělávání.
Anglicky
The author points out the possibilities of developing the competence to implement environmental education (EV) successfully, primarily within teacher training for future primary school teachers. She presents a survey of teachers competencies and activities that enhance their development. She suggests the key topics of primary education, which correspond to the principles of the biophiled orientation. Finally, she presents selected results of a survey, in which students expressed their opinions on several topics in teacher training.
Návaznosti
MUNI/A/1024/2010, interní kód MU |
|