PITNEROVÁ, Pavla a Kateřina SAYOUD SOLÁROVÁ. Připravenost osob se zdravotním postižením pro uplatnění na trhu práce jako nástroj sociální inkluze. Online. In Vítková, M., Opatřilová, D. Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. první. Brno: Paido, 2011. s. 270-280. ISBN 978-80-7315-216-1. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Připravenost osob se zdravotním postižením pro uplatnění na trhu práce jako nástroj sociální inkluze
Název česky Připravenost osob se zdravotním postižením pro uplatnění na trhu práce jako nástroj sociální inkluze
Název anglicky Readiness of People with Disabilities for Success at the Job Market as a Tool for Social Inclusion
Autoři PITNEROVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí) a Kateřina SAYOUD SOLÁROVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání první. Brno, Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. od s. 270-280, 11 s. 2011.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055010
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-216-1
Klíčová slova česky osoby se zdravotním postižením; pracovní uplatnění; trh práce; sociální inkluze; sociální exkluze; participace; inkluzivní vzdělávání; klíčové kompetence
Klíčová slova anglicky people with disabilities; work success; job market; social inclusion; social exclusion; participation; inclusive education; key competencies
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 13. 4. 2012 08:09.
Anotace
Inkluzivní vzdělávání a celoživotní učení patří k současným trendům školství na evropské úrovni. Neustále se zvyšující kvalita komplexní podpory osob se zdravotním postižením vede také ke zvyšování kvality, nabídky a dostupnosti vzdělávání, ke zlepšení kompetencí těchto osob a ke zvýšení možností jejich profesního uplatnění, což je významnou prevencí sociální exkluze. Text představuje projekt výzkumného šetření zaměřeného na problematiku připravenosti osob se zdravotním postižením na požadavky trhu práce. Plný text uveden na CD.
Anotace anglicky
Inclusive education and lifelong education belongs to current trends of European level. Rising quality of complex support for people with disabilities leads to better quality, offer and access to education. It also improves their skills and chance for professional success, which is an important prevention of social exclusion. This text presents a research project focused on the problems of how to prepare people with disabilities for the demands of the job market.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 12:34