SUQUET, Petra. JAZYKOVÉ FUNKCE A JAZYKOVÁ ÚROVEŇ A1 PRO FRANCOUZŠTINU. In MAGNANIMITAS. Sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2011. 1. vyd. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2011, s. 342-349. ISBN 978-80-904877-6-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název JAZYKOVÉ FUNKCE A JAZYKOVÁ ÚROVEŇ A1 PRO FRANCOUZŠTINU
Název anglicky LANGUAGE FUNCTIONS AND LANGUAGE LEVEL A1 FOR FRENCH LANGUAGE
Autoři SUQUET, Petra (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Hradec Králové, Sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2011, od s. 342-349, 8 s. 2011.
Nakladatel MAGNANIMITAS
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055036
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-904877-6-5
Klíčová slova česky Cizí jazyk; prahová úroveň; výuka francouzštiny; Společný evropský referenční rámec; profily referenčních úrovní
Klíčová slova anglicky Foreign language; Threshold level; French as a foreign language; Common European Framework of Reference for Languages; reference level description
Změnil Změnila: Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D., učo 11336. Změněno: 4. 4. 2012 19:40.
Anotace
Cílem textu je představit referenční nástroje pro výběr mluvních aktů zastupujících základní jazykové funkce ve výuce francouzštiny. Nejprve analyzujeme funkčně pojmový přístup k výběru učiva pro výuku cizích jazyků a projekt tzv. prahových úrovní, které ve snaze vymezit obsah jazykového vzdělávání zaměřily svou pozornost na potřeby žáka. Dále poukazujeme na souvislost těchto nástrojů s profily referenčních úrovní pro francouzštinu, které lze uplatnit při analýze jazykového obsahu učebnic a které jsme se rozhodli využít jako výzkumný nástroj v naší disertační práci.
Anotace anglicky
In this text we describe a reference tool for the selection of speech acts representing the basic language functions in teaching French language. First, we analyze the functional-notional approach to the selection of the curriculum for the teaching of foreign languages and a project called the threshold level, which in an attempt to define the content of language learning focused their attention on the needs of the pupil. Then, we point out the relationship of these tools with reference level descriptions for French which can be applied to the analysis of langure textbooks kontent, and which we decided to use as a research tool in our thesis.
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 21:51