Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{967789, author = {Klímová, Viktorie and Žítek, Vladimír}, address = {Olomouc}, booktitle = {Znalosti pro tržní praxi 2011. Nová generace pracovníků (Generace Y)}, editor = {Klára Bendová, Lucie Vavrysová}, keywords = {research and development; knowledge economy; young researches}, howpublished = {paměťový nosič}, language = {cze}, location = {Olomouc}, isbn = {978-80-87533-02-4}, pages = {865-876}, publisher = {Societas Scientiarum Olomucensis II.}, title = {Zapojení mladých lidí do vědy a výzkumu}, year = {2011} }
TY - JOUR ID - 967789 AU - Klímová, Viktorie - Žítek, Vladimír PY - 2011 TI - Zapojení mladých lidí do vědy a výzkumu PB - Societas Scientiarum Olomucensis II. CY - Olomouc SN - 9788087533024 KW - research and development KW - knowledge economy KW - young researches N2 - Výzkum a vývoj je považován za jeden z hlavních předpokladů pro rozvoj inovací. Ve vyspělých zemích se do výzkumu a vývoje investuje několik procent hrubého domácího produktu. Minimálně stejně důležití jako výdaje na výzkum a vývoj, jsou lidé, kteří se na výzkumu podílí. Znalostní ekonomika vyžaduje co největší počet lidí pracujících ve VaV. Velký důraz je kladen na zapojení mladých lidí, zejména těch, kteří mají technické a přírodovědné vzdělání. Jednotlivé státy mladé vědce motivují prostřednictvím speciálních programů a podpůrných opatření. Článek pojednává o iniciativách na podporu mladých vědeckých pracovníků (včetně doktorských studentů) v zahraničí. Prostřednictvím případových studií jsou představena opatření v různých státech Evropy a je zhodnocena jejich možná aplikace v České republice. Některá tato opatření se zaměřují na podporu Ph.D. studentů obecně, jiná bývají zaměřena na podporu konkrétního odvětví. ER -
KLÍMOVÁ, Viktorie a Vladimír ŽÍTEK. Zapojení mladých lidí do vědy a výzkumu. In Klára Bendová, Lucie Vavrysová. \textit{Znalosti pro tržní praxi 2011. Nová generace pracovníků (Generace Y)}. Olomouc: Societas Scientiarum Olomucensis II., 2011, s.~865-876. ISBN~978-80-87533-02-4.
|