DOLEŽALOVÁ, Lenka a Lenka HRICOVÁ. Analýza podmínek pro vzdělání žáka se sluchovým postižením v běžné základní škole. In OPATŘILOVÁ, D. et al. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. Education of Students with Disabilities and Health Disadvantages. 1. vyd. Brno: Paido, 2011, s. 77-88. ISBN 978-80-7315-219-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Analýza podmínek pro vzdělání žáka se sluchovým postižením v běžné základní škole
Název anglicky Analysis of Conditions for Education of Students with Hearing Impairments in Mainstreem Schools
Autoři DOLEŽALOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí) a Lenka HRICOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, OPATŘILOVÁ, D. et al. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. Education of Students with Disabilities and Health Disadvantages. od s. 77-88, 12 s. 2011.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055145
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-219-2
Klíčová slova česky Žák se sluchovým postižením; první stupeň základní školy; integrace; inkluze; inkluzivní vzdělávání; podmínky vzdělávání žáků se sluchovým postižením v inkluzivní škole.
Klíčová slova anglicky Students with hearing impairments; primary schools; integration; inclusion; inclusive education; conditions for the education of students with hearing impairments in inclusive schools.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Lenka Hricová, Ph.D., učo 79581. Změněno: 15. 10. 2013 15:12.
Anotace
Kapitola prezentuje výsledky druhé etapy výzkumu v oblasti inkluzivního vzdělávání žáků se sluchovým postižením v Jihomoravském kraji a kraji Vysočina. Cílem výzkumu bylo zjistit podmínky ke vzdělávání žáků se sluchovým postižením, materiální zabezpečení škol pro vzdělávání sledovaných žáků s ohledem na jejich speciální potřeby, kompetence pedagogických pracovníků v oblasti vzdělávání žáků se sluchovým postižením a využívání nabídky spolupráce se školskými poradenskými zařízeními. Výzkumné šetření navazuje na výzkumné šetření realizované v roce 2010, došlo k navýšení výzkumného vzorku a kvantitativní výzkum byl doplněn realizací kvalitativního výzkumného šetření na vybraných základních školách, kde je integrovaný žák se sluchovým postižením.
Anotace anglicky
This chapter presents the results of the second part of research, which was focused on inclusive education of students with hearing impairments in South Moravian Region and Vysočina Region. The aim of research was to find out the conditions for education of students with hearing impairments, material support of the pupils with regard to their special needs, teachers’ competences in education of students with hearing impairments and exploitation of cooperation with school counselling centres. The research plan takes up on the research plan which was realized in 2010. The research group has increased in number and qualitative research at two primary schools, where pupils with hearing impairment are integrated, has been added.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 21. 9. 2024 20:05