D 2011

Vzdělávání žáka s narušenou komunikační schopností v hlavním vzdělávacím proudu

KLENKOVÁ, Jiřina, Veronika GIRGLOVÁ a Pavla ŠVOJGROVÁ

Základní údaje

Originální název

Vzdělávání žáka s narušenou komunikační schopností v hlavním vzdělávacím proudu

Název česky

Vzdělávání žáka s narušenou komunikační schopností v hlavním vzdělávacím proudu

Název anglicky

Education of pupils with impaired communication ability in mainstream schools

Autoři

KLENKOVÁ, Jiřina (203 Česká republika, garant, domácí), Veronika GIRGLOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Pavla ŠVOJGROVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Brno, Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. od s. 95-106, 12 s. 2011

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055148

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-216-1

Klíčová slova česky

rámcový vzdělávací program základního vzdělávání; narušená komunikační schopnost; komunikativní kompetence; hlavní vzdělávací proud; základní škola; pedagog; podpůrná opatření; poradenské služby; žák s narušenou komunikační schopností

Klíčová slova anglicky

framework educational programme of primary school; impaired communication ability; communication competences; mainstream education; primary school; pedagogue; supportive measures; counseling services; student with impaired communicatin ability

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 19. 2. 2013 13:11, doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek je zaměřen na výzkum v oblasti podpůrných opatření a poradenských služeb při rozvoji komunikačních kompetencí žáka s narušenou komunikační schopností. Tito žáci patří mezi žáky se zdravotním znevýhodněním, je tedy nezbytné jejich speciální vzdělávací potřeby v průběhu vzdělávání respektovat a naplňovat. Výzkumné šetření, jehož dílčí výsledky jsou v článku prezentovány, analyzuje způsoby podpory i specifika vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností v běžných školách. Výsledky vyplývají z praxe pedagogických pracovníků, kteří mají tyto žáky ve své péči.

Anglicky

The paper includes information related to supportive measures and advisory services focused on development of communication competences of pupils with impaired communication ability. These students belong among pupils with health disabilities, therefore it is necessary to fulfill and respect their special educational needs. The survey analyses the ways of support and specificity of education of pupils with impaired communication ability in mainstream schools.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání