2011
Vzdělávání žáka s narušenou komunikační schopností v hlavním vzdělávacím proudu
KLENKOVÁ, Jiřina, Veronika GIRGLOVÁ a Pavla ŠVOJGROVÁZákladní údaje
Originální název
Vzdělávání žáka s narušenou komunikační schopností v hlavním vzdělávacím proudu
Název česky
Vzdělávání žáka s narušenou komunikační schopností v hlavním vzdělávacím proudu
Název anglicky
Education of pupils with impaired communication ability in mainstream schools
Autoři
KLENKOVÁ, Jiřina (203 Česká republika, garant, domácí), Veronika GIRGLOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Pavla ŠVOJGROVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Brno, Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. od s. 95-106, 12 s. 2011
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055148
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-216-1
Klíčová slova česky
rámcový vzdělávací program základního vzdělávání; narušená komunikační schopnost; komunikativní kompetence; hlavní vzdělávací proud; základní škola; pedagog; podpůrná opatření; poradenské služby; žák s narušenou komunikační schopností
Klíčová slova anglicky
framework educational programme of primary school; impaired communication ability; communication competences; mainstream education; primary school; pedagogue; supportive measures; counseling services; student with impaired communicatin ability
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 19. 2. 2013 13:11, doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
V originále
Příspěvek je zaměřen na výzkum v oblasti podpůrných opatření a poradenských služeb při rozvoji komunikačních kompetencí žáka s narušenou komunikační schopností. Tito žáci patří mezi žáky se zdravotním znevýhodněním, je tedy nezbytné jejich speciální vzdělávací potřeby v průběhu vzdělávání respektovat a naplňovat. Výzkumné šetření, jehož dílčí výsledky jsou v článku prezentovány, analyzuje způsoby podpory i specifika vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností v běžných školách. Výsledky vyplývají z praxe pedagogických pracovníků, kteří mají tyto žáky ve své péči.
Anglicky
The paper includes information related to supportive measures and advisory services focused on development of communication competences of pupils with impaired communication ability. These students belong among pupils with health disabilities, therefore it is necessary to fulfill and respect their special educational needs. The survey analyses the ways of support and specificity of education of pupils with impaired communication ability in mainstream schools.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|