C 2011

Žák s narušenou komunikační schopností při výuce cizího jazyka v inkluzivním prostředí základní školy

GIRGLOVÁ, Veronika

Základní údaje

Originální název

Žák s narušenou komunikační schopností při výuce cizího jazyka v inkluzivním prostředí základní školy

Název česky

Žák s narušenou komunikační schopností při výuce cizího jazyka v inkluzivním prostředí základní školy

Název anglicky

Student with impaired communication ability in foreign language teaching at inclusive primary schools

Autoři

GIRGLOVÁ, Veronika (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Brno, KLENKOVÁ, J. VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení, od s. 157-164, 8 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055155

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5731-9

Klíčová slova česky

žák s narušenou komunikační schopností; případová studie; prostředí inkluzivní školy; 1. stupeň základní školy.

Klíčová slova anglicky

pupil with impaired communication ability; case study; inclusive school environment; lower primary school.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 1. 2012 11:43, PhDr. Mgr. Veronika Včelíková, Ph.D.

Anotace

V originále

V kapitole je prezentován jeden z dílčích výstupů, spadajících do komplexu specifického výzkumu, jehož činnost probíhá od podzimu roku 2009.Koncepce empirického výzkumného plánu je směrována na problematiku analýzy přístupů a podmínek ve vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností v rámci inkluzivního prostředí základní školy s bližším zaměřením na výuku cizích jazyků, právě tato oblast je pro žáka s narušenou komunikační schopností značně problematická. V této souvislosti je v kapitole představena případová studie, která blíže analyzuje komunikační kompetence žákyně mladšího školního věku, postižené narušenou komunikační schopností, integrované na základní škole v hlavním vzdělávacím proudu.

Anglicky

The chapter presents one of the partial outcomes of as research which started in autumn 2009. The research aims to describe education of students with impaired communication abilities in foreign language education. The chapter also offers one case study of a pupil with impaired communication ability, who is integrated in a mainstream primary school.