2011
Alternativní pokusy pro volný čas (příklady, srovnávací studie)
ŠIBOR, Jiří, Marek SEIFER a Miloš HALÚZKAZákladní údaje
Originální název
Alternativní pokusy pro volný čas (příklady, srovnávací studie)
Název česky
Alternativní pokusy pro volný čas (příklady, srovnávací studie)
Název anglicky
EXPERIMENTS FOR FREE TIME (EXAMPLES, COMPARATIVE STUDY)
Autoři
ŠIBOR, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí), Marek SEIFER (203 Česká republika, domácí) a Miloš HALÚZKA (203 Česká republika)
Vydání
BIOLOGIE, CHEMIE, ZEMĚPIS Časopis pro výuku na základních a středních školách, Praha, SPN - pedagogické nakladatelství, a.s. 2011, 1210-3349
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055157
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Domácí pokusy; chemický experiment; srovnávací studie; motivace.
Klíčová slova anglicky
Kitchen Chemistry; Chemical Experiment; Comparative Study; Motivation to Chemistry.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 2. 4. 2012 10:26, Mgr. Jiří Šibor, Ph.D.
V originále
Chemie (i ostatní přírodní vědy) nese obligátní nálepku málo oblíbeného předmětu. J. A. Komenský aj. propagovali jako stěžejní motivační formu „školu hrou“. „Alternativní pokusy pro volný čas“ byly sestaveny a modifikovány tak, aby si je děti mohly provádět samy, resp. za asistence rodičů či starších, nepovinně a ve svém volném čase. Při aplikaci těchto pokusů v praxi děti,„až bezděčně“, získávají vědomosti, dovednosti a dokonce návyky nejen z oblasti přírodovědy, ale i pro „obyčejný“ život. Práce propaguje především „domácí chemické pokusy“ vhodné pro motivaci předmětu chemie na základních školách a zvláště pro žáky, kteří se s chemií zatím ještě nesetkali. V závěru jsou srovnány výsledky výzkumu vzorku 72 respondentů, kteří pokusy prováděli a kteří naopak ne.
Anglicky
This paper is focused on home chemical experiments suitable for motivation to subject of Chemistry in primary schools, especially for children that have never met chemistry. The main goal of the thesis is to change attribute of Chemistry as the most obnoxious subject of primary schools. We hope that this "school as a game" will interest students and that it will change pupils general view of Chemistry. During the work we use only alternative chemicals and tools. We would like to recommend to pupils to make these home experimentations only in their free time and optionally!