ŠIBOR, Jiří, Marek SEIFER a Miloš HALÚZKA. Alternativní pokusy pro volný čas (příklady, srovnávací studie). BIOLOGIE, CHEMIE, ZEMĚPIS Časopis pro výuku na základních a středních školách. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, a.s., 2011, Ročník 20, 3x, s. 198 - 203, 5 s. ISSN 1210-3349.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Alternativní pokusy pro volný čas (příklady, srovnávací studie)
Název česky Alternativní pokusy pro volný čas (příklady, srovnávací studie)
Název anglicky EXPERIMENTS FOR FREE TIME (EXAMPLES, COMPARATIVE STUDY)
Autoři ŠIBOR, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí), Marek SEIFER (203 Česká republika, domácí) a Miloš HALÚZKA (203 Česká republika).
Vydání BIOLOGIE, CHEMIE, ZEMĚPIS Časopis pro výuku na základních a středních školách, Praha, SPN - pedagogické nakladatelství, a.s. 2011, 1210-3349.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055157
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Domácí pokusy; chemický experiment; srovnávací studie; motivace.
Klíčová slova anglicky Kitchen Chemistry; Chemical Experiment; Comparative Study; Motivation to Chemistry.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Jiří Šibor, Ph.D., učo 2697. Změněno: 2. 4. 2012 10:26.
Anotace
Chemie (i ostatní přírodní vědy) nese obligátní nálepku málo oblíbeného předmětu. J. A. Komenský aj. propagovali jako stěžejní motivační formu „školu hrou“. „Alternativní pokusy pro volný čas“ byly sestaveny a modifikovány tak, aby si je děti mohly provádět samy, resp. za asistence rodičů či starších, nepovinně a ve svém volném čase. Při aplikaci těchto pokusů v praxi děti,„až bezděčně“, získávají vědomosti, dovednosti a dokonce návyky nejen z oblasti přírodovědy, ale i pro „obyčejný“ život. Práce propaguje především „domácí chemické pokusy“ vhodné pro motivaci předmětu chemie na základních školách a zvláště pro žáky, kteří se s chemií zatím ještě nesetkali. V závěru jsou srovnány výsledky výzkumu vzorku 72 respondentů, kteří pokusy prováděli a kteří naopak ne.
Anotace anglicky
This paper is focused on home chemical experiments suitable for motivation to subject of Chemistry in primary schools, especially for children that have never met chemistry. The main goal of the thesis is to change attribute of Chemistry as the most obnoxious subject of primary schools. We hope that this "school as a game" will interest students and that it will change pupils general view of Chemistry. During the work we use only alternative chemicals and tools. We would like to recommend to pupils to make these home experimentations only in their free time and optionally!
VytisknoutZobrazeno: 25. 9. 2024 17:37