J 2011

Alternativní pokusy pro volný čas (příklady, srovnávací studie)

ŠIBOR, Jiří, Marek SEIFER a Miloš HALÚZKA

Základní údaje

Originální název

Alternativní pokusy pro volný čas (příklady, srovnávací studie)

Název česky

Alternativní pokusy pro volný čas (příklady, srovnávací studie)

Název anglicky

EXPERIMENTS FOR FREE TIME (EXAMPLES, COMPARATIVE STUDY)

Autoři

ŠIBOR, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí), Marek SEIFER (203 Česká republika, domácí) a Miloš HALÚZKA (203 Česká republika)

Vydání

BIOLOGIE, CHEMIE, ZEMĚPIS Časopis pro výuku na základních a středních školách, Praha, SPN - pedagogické nakladatelství, a.s. 2011, 1210-3349

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055157

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Domácí pokusy; chemický experiment; srovnávací studie; motivace.

Klíčová slova anglicky

Kitchen Chemistry; Chemical Experiment; Comparative Study; Motivation to Chemistry.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 4. 2012 10:26, Mgr. Jiří Šibor, Ph.D.

Anotace

V originále

Chemie (i ostatní přírodní vědy) nese obligátní nálepku málo oblíbeného předmětu. J. A. Komenský aj. propagovali jako stěžejní motivační formu „školu hrou“. „Alternativní pokusy pro volný čas“ byly sestaveny a modifikovány tak, aby si je děti mohly provádět samy, resp. za asistence rodičů či starších, nepovinně a ve svém volném čase. Při aplikaci těchto pokusů v praxi děti,„až bezděčně“, získávají vědomosti, dovednosti a dokonce návyky nejen z oblasti přírodovědy, ale i pro „obyčejný“ život. Práce propaguje především „domácí chemické pokusy“ vhodné pro motivaci předmětu chemie na základních školách a zvláště pro žáky, kteří se s chemií zatím ještě nesetkali. V závěru jsou srovnány výsledky výzkumu vzorku 72 respondentů, kteří pokusy prováděli a kteří naopak ne.

Anglicky

This paper is focused on home chemical experiments suitable for motivation to subject of Chemistry in primary schools, especially for children that have never met chemistry. The main goal of the thesis is to change attribute of Chemistry as the most obnoxious subject of primary schools. We hope that this "school as a game" will interest students and that it will change pupils general view of Chemistry. During the work we use only alternative chemicals and tools. We would like to recommend to pupils to make these home experimentations only in their free time and optionally!