Detailed Information on Publication Record
2011
Moderní přístupy k hodnocení v cizojazyčné výuce se zřetelem k žákům s SPU
GRENAROVÁ, Renée, Světlana HANUŠOVÁ, Věra JANÍKOVÁ and Hana KYLOUŠKOVÁBasic information
Original name
Moderní přístupy k hodnocení v cizojazyčné výuce se zřetelem k žákům s SPU
Name (in English)
Modern Approaches to Evaluation in Foreign Language Teaching to Pupils With SLD
Authors
GRENAROVÁ, Renée (203 Czech Republic, belonging to the institution), Světlana HANUŠOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Věra JANÍKOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Hana KYLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Education of Pupils with Special Education Needs V, p. 205-218, 14 pp. 2011
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00055184
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-220-8
Keywords (in Czech)
hodnocení; hodnocení podporující učení; cizojazyčné vyučování; učitel
Keywords in English
assessment; evaluation; assessment for learning; foreign language teaching; teacher
Tags
Reviewed
Změněno: 13/9/2014 07:03, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
V originále
I v cizojazyčné výuce se uplatňují moderní přístupy k hodnocení, které se zaměřují nejen na žákův výkon, ale i na evaluaci procesu učení, přičemž je zde významným způsobem zdůrazňována potřeba individualizovaného a diferencovaného uchopení dané problematiky společně s rozvojem schopnosti žákova sebehodnocení. Kapitola podává souhrnný přehled o aktuálních přístupech k hodnocení ve výuce cizích jazyků a představuje výsledky výzkumného šetření, které zjišťovalo reálnou situaci v oblasti hodnocení zaměřeného na výkon i proces učení se cizím jazykům u žáků se specifickými poruchami učení (SPU) na základní škole.
In English
Modern approaches to evaluation in foreign language teaching do not only focus on the evaluation of the pupil’s performance but also on the evaluation of the process of learning. Individualized and differentiated approach is emphasized together with the development of the pupil’s self-evaluation capacities. The aims of the chapter are to provide an overview of current trends in the evaluation in foreign language teaching and learning and to present partial results of a research project into the situation in the evaluation focusing on both the results and the process of foreign language teaching to pupils with specific learning difficulties at basic schools
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|