2011
Pupils with Mild Intellectual Disabilities in Inclusion Education
BARTOŇOVÁ, MiroslavaZákladní údaje
Originální název
Pupils with Mild Intellectual Disabilities in Inclusion Education
Autoři
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, SCOOL AND HEALTH 21 Education and Healthcare, od s. 217-226, 9 s. 2011
Nakladatel
Masaryk University
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055231
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5721-0
Klíčová slova anglicky
education inclusion support measures teacher pupil with mild intellectual disabilities qualitative research depth interview learning strategies school environment
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 3. 2014 21:41, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
Anotace
V originále
This article presents a qualitative research aimed at the inclusion of pupils with mild mental disabilities. The aim of the research was to describe factors and support measures affecting the process of integration, inclusion of pupils with mild intellectual disabilities in primary schools in the city of Brno and Vyskov.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|