ČERVENKA, Karel. Stigmatizace jako různorodá zkušenost dětí s poruchamni chování a emocí: Zkušenost mezi diskreditací a podporou. In Bartoňová, M., Vítková, M. (eds.) Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Brno: Paido, 2011, s. 99-109. 330. publikace Paido. ISBN 978-80-7315-220-8. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{969033, author = {Červenka, Karel}, address = {Brno}, booktitle = {Bartoňová, M., Vítková, M. (eds.) Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V.}, keywords = {stigmatization; helping professions; special education; behavioral difficulties; behavioral disorder; identity}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-7315-220-8}, pages = {99-109}, publisher = {Paido}, title = {Stigmatizace jako různorodá zkušenost dětí s poruchamni chování a emocí: Zkušenost mezi diskreditací a podporou.}, year = {2011} }
TY - CHAP ID - 969033 AU - Červenka, Karel PY - 2011 TI - Stigmatizace jako různorodá zkušenost dětí s poruchamni chování a emocí: Zkušenost mezi diskreditací a podporou. VL - 330. publikace Paido PB - Paido CY - Brno SN - 9788073152208 KW - stigmatization KW - helping professions KW - special education KW - behavioral difficulties KW - behavioral disorder KW - identity N2 - Negativně vnímané odlišnosti často znamenají diskreditaci svých nositelů. Pokud odlišnost zakládá negativní sociální status, hovoříme o ní jako o stigmatu. Klienti pomáhajících profesí, zejména pak cílové skupiny speciální pedagogiky, nezřídka nesou charakteristiky, které je alespoň potenciálně stigmatizují. Text čtenáři nabízí pohled na proces stigmatizace jako zdroj různorodé zkušenosti stigmatizovaných. V textu jsou coby ilustrace prezentována některá ze zjištění kvalitativního výzkumu, který se věnoval pohledu dětí z preventivně výchovného zařízení na svou životní situaci i na sebe sama. ER -
ČERVENKA, Karel. Stigmatizace jako různorodá zkušenost dětí s poruchamni chování a emocí: Zkušenost mezi diskreditací a podporou. In \textit{Bartoňová, M., Vítková, M. (eds.) Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V.}. Brno: Paido, 2011, s.~99-109. 330. publikace Paido. ISBN~978-80-7315-220-8.
|