ČERVENKA, Karel. Role „problémových“ dětí v systému péče o ohrožené děti jejich vlastníma očima: Několik poznámek z výzkumu. In Klenková, J., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. Brno: Masarykova univerzita. MuniPress. s. 305-316. ISBN 978-80-210-5731-9. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Role „problémových“ dětí v systému péče o ohrožené děti jejich vlastníma očima: Několik poznámek z výzkumu
Název anglicky Roles of „problematic“ children within the system of institutioinal care from their own perspective: Some research findings
Autoři ČERVENKA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Klenková, J., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities, od s. 305-316, 12 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita. MuniPress
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055252
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5731-9
Klíčová slova česky poruchy chování; speciální edukační potřeba; středisko výchovné péče; inkluzivní edukace; intervence; kvalitativní výzkum; systém péče o ohrožené děti
Klíčová slova anglicky behavioral difficulties; behavioral disorder; special educational need; inclusive education; special education intervention; qualitative research;
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D., učo 8596. Změněno: 26. 3. 2012 15:11.
Anotace
Inkluzivní edukace dětí s poruchami chování či v jejich riziku a s ní související intervenční strategie by měly přihlížet k potřebám těchto dětí. Autor vychází z předpokladu, že potřebám dítěte nelze plně porozumnět bez zájmu o jeho pohled na situaci, o to, jak samo vnímá okolní svět a sebe sama v něm. Jednou z cest k takovému porozumění je kvalitativní výzkum. V textu jsou prezentována průběžná zjištění vycházející z výzkumu, který se zajímá o pohled tzv. problémových dětí na systém péče o ohrožené děti a na jejich vlastní pozici a roli v něm. Participanty výzkumu byli klienti preventivně výchovného zařízení.
Anotace anglicky
Inclusive education and intervention focusing on children with behavioral difficulties or children at risk should respect their individual needs. It is not possible to fully understand childrens needs without interest in their own perspective of the situation. Qualitative research can be seen as a way to find such understanding. There are partial research findings presented in the text. The research topic is childrens perspective on the system of institutional care and their own role within the system. Participants of the reserarch were clients of a counseling care center.
Návaznosti
MUNI/A/1021/2010, interní kód MUNázev: Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení (Akronym: IVZVSDP)
Investor: Masarykova univerzita, Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 03:40