2011
Role „problémových“ dětí v systému péče o ohrožené děti jejich vlastníma očima: Několik poznámek z výzkumu
ČERVENKA, KarelZákladní údaje
Originální název
Role „problémových“ dětí v systému péče o ohrožené děti jejich vlastníma očima: Několik poznámek z výzkumu
Název anglicky
Roles of „problematic“ children within the system of institutioinal care from their own perspective: Some research findings
Autoři
ČERVENKA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, Klenková, J., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities, od s. 305-316, 12 s. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita. MuniPress
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055252
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5731-9
Klíčová slova česky
poruchy chování; speciální edukační potřeba; středisko výchovné péče; inkluzivní edukace; intervence; kvalitativní výzkum; systém péče o ohrožené děti
Klíčová slova anglicky
behavioral difficulties; behavioral disorder; special educational need; inclusive education; special education intervention; qualitative research;
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2012 15:11, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.
V originále
Inkluzivní edukace dětí s poruchami chování či v jejich riziku a s ní související intervenční strategie by měly přihlížet k potřebám těchto dětí. Autor vychází z předpokladu, že potřebám dítěte nelze plně porozumnět bez zájmu o jeho pohled na situaci, o to, jak samo vnímá okolní svět a sebe sama v něm. Jednou z cest k takovému porozumění je kvalitativní výzkum. V textu jsou prezentována průběžná zjištění vycházející z výzkumu, který se zajímá o pohled tzv. problémových dětí na systém péče o ohrožené děti a na jejich vlastní pozici a roli v něm. Participanty výzkumu byli klienti preventivně výchovného zařízení.
Anglicky
Inclusive education and intervention focusing on children with behavioral difficulties or children at risk should respect their individual needs. It is not possible to fully understand childrens needs without interest in their own perspective of the situation. Qualitative research can be seen as a way to find such understanding. There are partial research findings presented in the text. The research topic is childrens perspective on the system of institutional care and their own role within the system. Participants of the reserarch were clients of a counseling care center.
Návaznosti
MUNI/A/1021/2010, interní kód MU |
|