C 2011

Role „problémových“ dětí v systému péče o ohrožené děti jejich vlastníma očima: Několik poznámek z výzkumu

ČERVENKA, Karel

Základní údaje

Originální název

Role „problémových“ dětí v systému péče o ohrožené děti jejich vlastníma očima: Několik poznámek z výzkumu

Název anglicky

Roles of „problematic“ children within the system of institutioinal care from their own perspective: Some research findings

Autoři

ČERVENKA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Klenková, J., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities, od s. 305-316, 12 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita. MuniPress

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055252

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5731-9

Klíčová slova česky

poruchy chování; speciální edukační potřeba; středisko výchovné péče; inkluzivní edukace; intervence; kvalitativní výzkum; systém péče o ohrožené děti

Klíčová slova anglicky

behavioral difficulties; behavioral disorder; special educational need; inclusive education; special education intervention; qualitative research;

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2012 15:11, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.

Anotace

V originále

Inkluzivní edukace dětí s poruchami chování či v jejich riziku a s ní související intervenční strategie by měly přihlížet k potřebám těchto dětí. Autor vychází z předpokladu, že potřebám dítěte nelze plně porozumnět bez zájmu o jeho pohled na situaci, o to, jak samo vnímá okolní svět a sebe sama v něm. Jednou z cest k takovému porozumění je kvalitativní výzkum. V textu jsou prezentována průběžná zjištění vycházející z výzkumu, který se zajímá o pohled tzv. problémových dětí na systém péče o ohrožené děti a na jejich vlastní pozici a roli v něm. Participanty výzkumu byli klienti preventivně výchovného zařízení.

Anglicky

Inclusive education and intervention focusing on children with behavioral difficulties or children at risk should respect their individual needs. It is not possible to fully understand childrens needs without interest in their own perspective of the situation. Qualitative research can be seen as a way to find such understanding. There are partial research findings presented in the text. The research topic is childrens perspective on the system of institutional care and their own role within the system. Participants of the reserarch were clients of a counseling care center.

Návaznosti

MUNI/A/1021/2010, interní kód MU
Název: Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení (Akronym: IVZVSDP)
Investor: Masarykova univerzita, Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty