2011
Participace učitelů českého jazyka a literatury na tvorbě školních mediálních produktů
STREJČKOVÁ, DagmarZákladní údaje
Originální název
Participace učitelů českého jazyka a literatury na tvorbě školních mediálních produktů
Název česky
Participace učitelů českého jazyka a literatury na tvorbě školních mediálních produktů
Název anglicky
The Participation of Czech Language and Literature Teachers in School Media Production
Autoři
STREJČKOVÁ, Dagmar (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Nové pohledy v jazyce. IV. studentská vědecká konference katedry českého jazyka, od s. 25-34, 10 s. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00059262
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5743-2
Klíčová slova česky
mediální výchova; mediální gramotnost; Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání; školní mediální produkt; výzkum
Klíčová slova anglicky
media education; media literacy; The Framework Education Programme for Elementary Education; school media product; research
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2013 10:54, PhDr. JUDr. Dagmar Sochorová, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá participací učitelů českého jazyka a literatury na činnostech, které souvisejí s mediální výchovou. Na aspekty této problematiky bylo zaměřeno výzkumné šetření na brněnských základních školách. Článek shrnuje dílčí výsledky dotazníkového šetření, které bylo provedeno v první polovině roku 2011 u učitelů českého jazyka a literatury na druhém stupni základních škol. Výsledky dotazníku byly zpracovány statistickými metodami a přinášejí informace k současnému stavu účasti učitelů českého jazyka a literatury na mediální výchově a na tvorbě školních mediálních produktů.
Anglicky
The paper deals with the participation of Czech language and literature teachers in activities which are related to media education. On these aspects was focused empirical research which was performed in upper elementary schools with seats in the Brno-city district. The paper summarizes partial results of questionnaire survey which was carried out in the first half of year 2011 and its respondents were teachers of Czech language and literature in the upper elementary schools. In the research the statistics procedure was utilized. The research brought findings in the current state of involvement of the Czech language and literature teachers in the media education and their participation in school media production.