D 2011

Participace učitelů českého jazyka a literatury na tvorbě školních mediálních produktů

STREJČKOVÁ, Dagmar

Základní údaje

Originální název

Participace učitelů českého jazyka a literatury na tvorbě školních mediálních produktů

Název česky

Participace učitelů českého jazyka a literatury na tvorbě školních mediálních produktů

Název anglicky

The Participation of Czech Language and Literature Teachers in School Media Production

Autoři

STREJČKOVÁ, Dagmar (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Nové pohledy v jazyce. IV. studentská vědecká konference katedry českého jazyka, od s. 25-34, 10 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00059262

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5743-2

Klíčová slova česky

mediální výchova; mediální gramotnost; Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání; školní mediální produkt; výzkum

Klíčová slova anglicky

media education; media literacy; The Framework Education Programme for Elementary Education; school media product; research

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2013 10:54, PhDr. JUDr. Dagmar Sochorová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá participací učitelů českého jazyka a literatury na činnostech, které souvisejí s mediální výchovou. Na aspekty této problematiky bylo zaměřeno výzkumné šetření na brněnských základních školách. Článek shrnuje dílčí výsledky dotazníkového šetření, které bylo provedeno v první polovině roku 2011 u učitelů českého jazyka a literatury na druhém stupni základních škol. Výsledky dotazníku byly zpracovány statistickými metodami a přinášejí informace k současnému stavu účasti učitelů českého jazyka a literatury na mediální výchově a na tvorbě školních mediálních produktů.

Anglicky

The paper deals with the participation of Czech language and literature teachers in activities which are related to media education. On these aspects was focused empirical research which was performed in upper elementary schools with seats in the Brno-city district. The paper summarizes partial results of questionnaire survey which was carried out in the first half of year 2011 and its respondents were teachers of Czech language and literature in the upper elementary schools. In the research the statistics procedure was utilized. The research brought findings in the current state of involvement of the Czech language and literature teachers in the media education and their participation in school media production.